Nemanja Nikolić - Dominomagazin.com

Nemanja Nikolić, tridesettrogodišnji ekonomista iz Beograda, otkriva kako je došao do ideje da osnuje čuveni portal za mlade, Dominomagazin, i razvije uspešan biznis sa 10-ak zaposlenih. Nemanja, čiji je portal lansirao čuvenu duhovitu istoriju Srbije, ima interesantan savet za buduće mlade preduzetnike - i neuspeh je ponekad super :)

Nemanja Nikolić - Dominomagazin.com

BOŠ Karijera: Reci nam nešto o tvojoj firmi?

Nemanja: Domino Magazin smo pokrenuli 2007. godine. U projektu smo na početku učestvovali samo nas dvojica, Dušan Nedeljković kao ekspert za programiranje i ja. Kako je priča rasla tako se povećavao i tim. Danas nas ima desetak i svi se i dalje sjajno zabavljamo. Internet je neverovatno brz i vođenje uspešnog portala za mlade je pre svega zadovoljstvo. Naravno i odgovornost prema čitaocima nam je veoma važna pošto želimo na zabavan način da promovišemo vrednosti koje smatramo značajnim za naše društvo. Mislim da je Dominomagazin.com sasvim jedinstven u Srbiji, a možda i u regionu.

 

BOŠ Karijera: Reci nam nešto o tome kako si počeo?

Nemanja: Počeli smo kao eksperiment. Internet  nije baš sasvim egzaktna stvar, a puno toga nismo ni znali kada smo krenuli iako smo svi na neki način eksperti iz određenih oblasti. Nismo imali biznis plan, nismo znali šta da očekujemo i kako da planiramo. Ceo projekat je zahtevao višegodišnje ulaganje pošto je proizvodnja kvalitetnog sadržaja skupa. Kako se radi o izuzetno brzom menjanju ambijenta poslovanja, a to je Internet, sa izazovima se suočavamo i dalje svakog dana, ali to ovaj posao čini i tako zanimljivim. Firmu smo registrovali tek nešto kasnije kada je projekat zaživeo i kada je to bilo neophodno zbog poslovnih kontakata sa partnerima.  Naravno, i dalje je osnovni cilj smanjiti troškove, što je u kriznim vremenima presudno za opstanak projekta

BOŠ Karijera: Kako je tvoja firma došla na nivo na kom je sad?

Nemanja: Počeli smo dosta haotično, ali kako se obim posla povećavao, tako smo i mi postajali sve ozbiljniji. Ipak, nikada nismo imali biznis plan, pošto nismo tražili kredite od banaka a ulagali smo svoj novac u projekat. Volim da kažem - We have a stategic plan, it is called doing things (Imamo strateški plan, zove se rad). Ipak, nije to baš tako haotično kako možda izgleda. Kako smo svi u timu fakultetski obrazovani, nas dvoje smo ekonomisti, Excel nam je omiljena alatka :)

BOŠ Karijera: Koliko društvene mreže smatraš važnim za poslovanje?

Nemanja: Veoma, one su idealne za promovisanje kvalitetnih sadržaja. Danas je više nego ikada fenomen globalnog sela tu. Ako je nešto kvalitetno vrlo brzo će ljudi to prepoznati i proširiće se globalno. Recimo kao što se naša Istorija Srbije za samo nekoliko trenutaka proširila po Internetu. Za nekoliko dana je videlo skoro milion ljudi upravo zbog društevnih mreža.

BOŠ Karijera: Da li si ikada imao sumnji i kada bi morao da počneš iz početka šta bi uradio drugačije?

Nemanja: Savete često tražim od prijatelja koji su stručni u određenim oblastima i u koje imam poverenja. Ipak, kada ste lider u nekoj oblasti, cena toga je da sami morate da otkrivate put.

BOŠ Karijera: Koji je ključ uspeha, po tvom mišljenju?

Nemanja: Znanje je preduslov, a upornost je neophodna! Naravno kao i kod sportista, talenat vam ne vredi ništa bez napornog rada.

BOŠ Karijera: Šta prema tvom mišljenju čini dobrog preduzetnika?

Nemanja: Opet upornost, nema odustajanja koliko god da je teško i koliko god da situacija deluje loše. Važan je i specifičan pogled na problematiku. Ovo će da zvuči kao fraza, ali zaista je važno u svemu videti priliku a ne problem. I naravno, preduzetnik mora da bude lider, da zna da inspiriše ljude oko sebe. Bez toga nema ni uspešnog start up-a. Pošto nemate novac da uložite morate u početku da inspirišete ljude oko vas da rade najbolje što mogu za vrlo malo ili ni malo novca. Naravno, to ćete samo svojim primerom uspeti. Važna osobina je i nekonfliktnost, odnosno fleksibilnost, otvorenost. Previše krut pristup ne donosi baš dobre rezultate kako u životu, tako i u poslu.

BOŠ Karijera: Šta je sledeći korak za tvoju firmu?

Nemanja: Dugoročni cilj je svakako razdvajanje vlasničke od upravljačke funkcije. Voleo bih da operativne stvari sasvim prepustim u ruke mladih ambicioznih ljudi dok bih se ja bavio nekim drugim novim projektima. Kratkoročni cilj je opstati u vreme krize.

BOŠ Karijera: Koji bi savet dao mladima koji žele da započnu sopstveni biznis?

Nemanja: Preduslov za uspeh je neuspeh. Da bi vam jedan projekt uspeo jednostavno je neophodno da nekoliko pre toga ne uspe. To nažalost nije karakteristično za našu kulturu i ovde je neuspeh ravan katastrofi, ali neuspeh je super!

EU flag
Rad portala BOŠ Karijera podržava Evropska unija u okviru programa „Evropa za građane i građanke“.