Mladen Ivanov - SVM d.o.o.

Mladen Ivanov, tridesetjednogodišnji ekonomista iz Mladenovca objašnjava kako upornost i spremnost na rizik mogu da ispune snove iz studentskih dana.

Mladen Ivanov - SVM d.o.o.

BOŠ Karijera: Reci nam nešto o tvojoj firmi?

Mladen: Firmu sam osnovao 2008. godine u Beogradu sa dva partnera. Trenutno imamo 8 zaposlenih, ali sa konstantnim povećanjem obima posla povećava se i potreba za novim zaposlenima. Naša firma se bavi knjigovodstvom, poslovnim softverima, održavanjem hardvera i mreža i legalizacijom softvera, a naši klijenti dolaze iz svih sfera poslovanja - uslužne delatnosti, trgovina, ugostiteljstva, proizvodnja, itd. 

BOŠ Karijera: Reci nam nešto o tome kako si počeo?

Mladen: Ideja je nastala još dok sam studirao finansijski menadžment u Parizu. Imao sam cilj da kada steknem dovoljno iskustva i kada se ukaže prava prilika osnujem svoju firmu. Bio sam pet godina zaposlen u jednoj privatnoj firmi na poslovima knjigovodstva i finansija. Kada sam smatrao da u toj firmi više nista ne mogu da naučim, tada sam se odlučio na taj veliki korak. Uspeo sam da uštedim za početni kapital, neophodnu opremu za obavaljanje delatnosti i rentiranje kancelarija. Skoro dve godine sam radio uporedo oba posla, dok se nisu stekli uslovi da potpuno pređem u svoju firmu. 

BOŠ Karijera: Kako je tvoja firma došla na nivo na kom je sad?

Mladen: Iz godine u godinu se povećavao broj klijenata. U početku nismo mnogo ulagali u reklamu, već smo se oslanjali na najbolju reklamu, a to je preporuka zadovoljnih klijenata. Da bismo napredovali razvijali smo naš biznis plan, koji sadrži opis naših usluga, swot analizu, istraživanje tržišta, plan kadrova i kadrovsku strukturu, finansijski plan koji je zasnovan na realnim pretpostavkama. Dobar biznis plan je zasnovan na realnim planovima, na uključivanju svih troškova koji utiču na poslovanje, važno je da se odredi pozitivna nula, odnosno koji je to minimum koji mora da se prihoduje da bi firma mogla da opstane.

BOŠ Karijera: Koliko društvene mreže smatraš važnim za poslovanje?

Mladen: Smatram da su društvene mreže značajne kao vid reklame, mada je potrebno uložiti dosta truda i vremena u traženju potencijalnih klijenata. Nama do sada nalog na Fejsbuku nije doneo nove klijente, upravo zato što nismo imali dovoljno vremena da mu se tome posvetimo.

BOŠ Karijera: Da li si ikada imao sumnji i kada bi morao da počneš iz početka šta bi uradio drugačije?

Mladen: Na zajedničkim sastancima sa saradnicima, uvek predstavljam probleme ukoliko postoje, pa ih zajedničkim snagama rešavamo. Ukoliko bih morao da počnem iz početka, više bih ulagao u marketing.

BOŠ Karijera: Koji je ključ uspeha, po tvom mišljenju?

Mladen: Upornost i spremnost da se žrtvuješ za ono u šta veruješ.

BOŠ Karijera: Šta prema tvom mišljenju čini dobrog preduzetnika?

Mladen: Po mom mišljenju svaki uspešan preduzetnik treba da poseduje nekoliko važnih karakteristika kao što su: upornost, spremnost na preuzimanje rizika, pozitivnost - spremnost na neuspehe i njihovo prevazilaženje, ali ono što na osnovu mog iskustva smatram najvažnijom karakteristikom je svakako sposonost da se dođe do potrebne (prave) informacije.

BOŠ Karijera: Šta je sledeći korak za tvoju firmu?

Mladen: S obzirom na to da se zahvaljujući dobrom radu i samim tim dobrim preporukama koje dobijamo od zadovoljnih klijenata, broj klijenata naše firme iz dana u dan sve više povećava, u budućnosti planiramo da proširimo biznis i zaposlimo nove ljude.

BOŠ Karijera: Koji bi savet dao mladima koji žele da započnu sopstveni biznis?

Mladen: Pored spremnosti na rizikovanje ja bih samo rekao: Upornost! Upornost! Upornost!

EU flag
Rad portala BOŠ Karijera podržava Evropska unija u okviru programa „Evropa za građane i građanke“.