Nova zanimanja

Copywriter

Svrha postojanja ovog zanimanja jeste da kreira privlačne i kratke poruke, koje će delovati na potencijalne klijente i potrošače. Dobar sadržaj ostavlja jak utisak i pokreće na akciju, tj. utiče na potrošača da reaguje, odnosno da kupi ponuđeni proizvod ili uslugu, prihvati neku ideju i slično.

Danas u kompanijama copywriteri uglavnom rade na pravljenju promotivnih slogana, radio džinglova, TV reklama, oglasa za print, web, bilborde, flajere, tekstove za brošure, kataloge, čestitke i sve drugo što kompaniji služi za promotivne aktivnosti.

Važno je da razumemo da su reči glavni “proizvod” copywritera, ali da pisanje ne predstavlja najveći deo njihovog rada. Oni moraju mnogo da istražuju, razmišljaju, prepravljaju, formatiraju i rade mnoge druge, naizgled periferne zadatke, pre nego što napišu kvalitetan tekst.

Evo šta copywriteri pišu (ovo se prvenstveno odnosi na web sferu poslovanja):

  • Blog objave (blog postovi) - Ovo su tekstovi koji variraju od 300–1500 reči, nekad čak i više. Obično su to više informativni tekstovi i često su savetodavnog tipa. Redovnim objavljivanjem kvalitetnih i korisnih tekstova koji rešavaju problem čitaoca, klijent dobija autoritet u toj oblasti, stiče svoje pratioce, a samim tim i verne kupce.
  • Izveštaje - Ovi izveštaji su tekstovi od 1500-2500 reči. To su informativni, edukativni dokumenti koji objašnjavaju srž nekog problema i način na koji on može biti rešen. Često će ta rešenja biti povezana sa onim što klijent prodaje, ali većina tih objava biće objektivna i korisna za čitaoce, potencijalne kupce.
  • Mejlove - Imejl kampanje su tu kako bi izazvale interesovanje, podigle svest potrošača i navele na akciju. Uglavnom je njihova svrha da obaveštavaju pretplatnike i potrošače o novim akcijama, nagradnim igrama, novim informacijama i sl. Ti imejlovi moraju da budu kratki, primamljujući i informativni.
  • Objave na društvenim mrežama - Tweetovi od samo 140 karaktera i duhovite Facebook objave na korporativnim stranicama ne pišu se same od sebe. I društvene mreže takođe zahtevaju copywriting, kako bi objave bile viralne i imale veću angažovanost publike.
  • Studije slučaja - Ovo su kratki članci koji objašnjavaju kako je kompanija pomogla klijentima. Studije slučaja često imaju formulisanu strukturu, ali dobar copywriter može izvući dobru priču iz svega toga i učiniti je zanimljivom i lakom za čitanje.
  • Industrijske izveštaje - Ponekad copywriteri moraju da rade i komplikovanije stvari i pišu teže izveštaje bazirane na stvarnim istraživanjima koje rasvetljuju određeni problem, industriju ili trend.
  • Web sajt copy, tj sadržaj sajta - Pisanje za web ima svoja pravila i smernice i ovo predstavlja skroz drugačiji način copywritinga koji svi pravi copywriteri imaju kao keca u svom rukavu. Zašto je ovo važno, objasnićemo detaljnije pri kraju teksta.

Sve više kompanija ove stručnjake angažuje part time i plaća po učinku. Na taj način neko ko je copywriter može da radi istovremeno i za više brendova ili klijenata i da zarađuje znatno više od prosečne plate. Ne samo da su ova zanimanja danas popularna na tržištu i među poslodavcima, nego su to zanimanja za koja nije više potrebno godinama učiti i završavati fakultet. Online tutorijali, stručne obuke, praksa, sve su ovo načini da se postane dobar stručnjak u nekoj od ovih oblasti. Potrebna je samo dobra volja i motivacija.

Korisni linkovi:

https://samoobrazovanje.rs/sta-je-copywriter-saznaj-sve-o-copywritingu/

https://resources.workable.com/copywriter-job-description

http://www.obukeikursevi.com/kursevi/vestina-pisanja-na-internetu/

115
02.07.2019
EU flag Rad portala BOŠ Karijera podržava Evropska unija u okviru programa „Evropa za građane i građanke“.