Nova zanimanja

Influenser/ka

Danas, kako u svetu, tako i kod nas, sve više ljudi oprobalo se u nekom vidu kreiranja ličnih sadržaja na različitim medijima. Sve je manje hobi, a sve više dobro plaćen posao. Procena zarade domaćih jutjubera kreće se od 50 – 500$ mesečno, dok oni koji imaju najviše pratioca zarađuju oko 4000$ mesečno. Mladi od 15 – 25 godine čine najveći postotak ovog zanimanja kod nas.

Influenser potiče od engleske reči influence koja u prevodu znači „uticaj“. To znači da osoba čije je zanimanje influenser  ima armiju pratilaca na društvenim mrežama i ogroman uticaj na iste. Osim "influenseri", nazivaju se još i jutjuberi, blogeri, vlogeri.

Dele se po grupama:

  • VIP influenseri (preko milion pratilaca)
  • Makroinfluenseri (oko jedan milion pratilaca)
  • Srednji influenseri (oko sto hiljada pratilaca)
  • Mikroinfluenseri ( do 25.000 pratilaca)
  • Unikatni (oni mogu da imaju i manje od 1000 pratilaca, ali su jedini ili malobrojni u svojoj branši)

Na Instagramu ih je najviše, a potom na Jutjubu. Na Tviteru su aktivni tzv. politički influenseri, dok ih na Fejsbuku skoro pa i nema, ili tačnije, nisu angažovani u svrhe marketinga.  Njihov uticaj nije kao na prethodno pomenutim društvenim mrežama.

Šta rade influenseri?

To su osobe koje eksponiraju sebe i šire znanje u kome su stručni ili predstavljaju svoj hobi koji im ide od ruke. Oni su svakodnevno aktivni na društvenim mrežama i svaku svoju objavu unapred isplaniraju. Teme kojima se bave su različite: prikaz dnevne rutine, savetovanje šta treba, a šta ne treba uraditi u određenim situacijama, preporuke za različite proizvode, destinacije, tretmane, poslove, modne savete, ispovesti, odgovore na pitanja, komentarisanje klipova itd.

Kako da postanete influenser/ka?

Treba da volite temu u kojoj ste ekspert, da budete hrabri i da se pridržavate sledećih teza:

  • Pravite kvalitetan sadržaj – objave (post)  i Instagram priče (story) moraju da imaju vaš „potpis“, a ne da su kopija već viđenog;
  • Objave stavljajte redovno u jednakim vremenskim razmacima – ovo je veoma bitno zbog algoritma koji koristi Instagram. Ako ih stavljate redovno, objava će izlaziti na vrhu vašim pratiocima. Najbolje je da svakodnevno izbacujete i post i story;
  • Opis postova i hashtagovi su obavezni– ne treba da pišete ništa predugačko, ali treba da objasnite svaku objavu publici. Dobar hashtag i gvozdena vrata otvara, pa to iskoristite ne bi li privukli što više publike. Najbolji broj istih po postu je od 10-15. Još nešto, dobro je stavljati i lokaciju, jer uz pomoć nje nećete samo privući nove fanove, već će se pojedina publika sa više emocija vezati za vaš profil;
  • Budite aktivni u komunikaciji sa vašim pratiocima – stvorite dobru komunikaciju sa njima i bićete uspešan influenser na duže staze.

Jedan od najvećih izazova ovog posla jeste kako biti jedinstven, upečatljiv, kreativan, interesantan, dopadljiv, kako privući ljude da prate baš njihove objave u moru drugih, uz to i veliki početni ulog. S druge strane, ovaj posao čini se veoma privlačnim zbog toga što ne iziskuje određeni stepen obrazovanja i što svakome daje prostora da se izrazi onako kako želi i postane poznato lice. Čini se kao da se svako njime može baviti i na taj način lako doći do dobre zarade, što ipak, nije slučaj. Potrebno je dosta vremena i ulaganja kako bi se stekao određeni broj pregleda i pratioca sadržaja koji kreirate da bi se mogla zaraditi veća suma novca.

Korisni link: https://jovanamiljanovic.com/2016/12/kako-influenseri-prave-pare/

108
08.08.2019
EU flag Rad portala BOŠ Karijera podržava Evropska unija u okviru programa „Evropa za građane i građanke“.