BOŠ Podkast: Druga strana priče
Serijal „Druga strana priče“ koji Beogradska otvorena škola realizuje zajedno sa Fondacijom za otvoreno društvo pokreće diskusiju o rodnoj ravnopravnosti, evro-integracijama, aktivizmu i obrazovanju.
Da li je budućnost ženska, da li je Srbija kredibilan partner Evropskoj uniji, šta znači biti funkcionalno pismen i koji su dometi direktne demokratije, neka su od pitanja na koje smo pokušali da damo odgovor.
U okviru projekta "The Dialogue Challenge: Voicing OSF Alumni Perspective in the Western Balkans" imamo priliku da razgovaramo sa alumnistima Fondacije za otvoreno društvo, koji su svoje školovanje završili u inostranstvu i sada se u Srbiji bave važnim društvenim pitanjima. Sa njima smo razgovarali o pitanju rodne ravnopravnosti, procesu eurointegracija, ali i o obrazovanju i aktivizmu.
Voditelj podkasta je Filip Lukić, novinar.
U prvoj epizodi "Budućnost je ženskog roda", Zorana Antonijević (OEBS) je govorila o rodnoj ravnopravnosti, vremenu koje nam je potrebno da ostvarimo istinsku ravnopravnost u socio-ekonomskoj sferi kao i koji su to ključni problemi sa kojima se žene danas sreću.
Prvu epizodu možete slušati putem linka OVDE.
Druga epizoda nam otkriva kakva je percepcija Srbije kao članice Evropske porodice, i da li pridruženje EU 2030. godine predstavlja nadu ili realnost.
O procesu eurointegracija govorio je Bojan Elek (BCBP), a drugu epizodu možete slušati na linku OVDE.
Biljana Đorđević, docentkinja Fakulteta političkih nauka nam u trećoj epizodi govori o dometima demokratije, ulozi društvenih pokreta u postavljanju agende donosiocima odluka, i temama koje pokreću građane. Treću epizodu ćete pronaći na linku OVDE.
Četvrta epizoda podkasta pokreće temu funkcionalne pismenosti, kakve su razlike u sistemima obrazovanja u različitim evropskim zemljama, i kako se dogodi da pojedinci zaborave da budu pismeni.
Odgovore na ova pitanja nam donosi Aleksandar Bulajić, docent na Filozofskom fakultetu. Četvrtu epizodu podkasta možete pronaći OVDE.
Napomena: Stavovi izneseni u ovom serijalu ne izražavaju nužno mišljenja Beogradske otvorene škole, već predstavljaju lični stav sagovornika/ca.