Aktuelno

O KREATIVNOM TRAŽENJU POSLA

07.12.2023.

Nalaženje zadovoljavajućeg posla zavisi od ličnog angažmana, kreativnosti, entuzijazma i znanja o strukturi tržišta rada i njegovim principima i pravilima. Ne postoji jedan metod koji garantuje nalaženje posla, te zbog toga, što više načina traženja posla primenimo, veće su šanse da postignemo uspeh.

Nalaženje zadovoljavajućeg posla zavisi od ličnog angažmana, kreativnosti, entuzijazma i znanja o strukturi tržišta rada i njegovim principima i pravilima. Ne postoji jedan metod koji garantuje nalaženje posla, te zbog toga, što više načina traženja posla primenimo, veće su šanse da postignemo uspeh.

Tri osnovne strategije za traženje posla:

1. Javljati se na objavljene konkurse

2. Biti proaktivan i umrežavati se

3. Kontaktirati poslodavce koji trenutno nemaju raspisan konkurs

Vidljivo tržište rada:

  • Objavljeni konkursi
  • U dnevnoj štampi
  • Na internetu
  • Nacionalna služba za zapošljavanje
  • Agencije za zapošljavanje
  • Sajmovi zapošljavanja na fakultetima
  • Sajmovi zapošljavanja Nacionalne službe za zapošljavanje
  • Sajam prakse

Nevidljivo tržište rada - činjenice:

  • Nisu sva slobodna mesta oglašena!
  • Oko 60% slobodnih radnih mesta se ne oglašava. Zašto?
  • Oglašavanje je skupo.
  • Poslodavci često imaju veliki broj pristiglih prijava za zaposlenje u njihovoj firmi mimo raspisanog konkursa, mogu da saznaju za kandidata putem preporuke, ili da angažuju agenciju za ljudske resurse.

Kreativno traženje posla najbolji način?

  • Proaktivno, sistematsko, organizovano traženje pravog posla
  • Pod pretpostavkom da već znate šta imate da ponudite poslodavcu i šta želite od samog posla, možete da odredite oblast rada ili sektor,
  • Spremnost da se posvetite i uložite potrebno vreme

Internet - Zajedno sa razvojem informacionih tehnologiija, internet postaje sve češći i pristupačniji način traženja posla. Postoje broji specijalizovani portali koji sadrže informacije korisne kako poslodavcima, tako i potencijalnim zaposlenima. Tu možete naći informacije o trendovima na tržištu rada, metodama traženja (i nalaženja posla), posebne instrukcije, i ono što je najznačajnije – ponude za posao, praksu, usavršavanje.

Postoji šest osnovnih funkcija interneta pri traženju posla :

1. Istraživanje oblasti, profesija, kompanija i određenih vrsta poslova

2. Pronalaženje saveta o pisanju CV-ja, o razgovoru za posao i aktivnom traženju posla uopšte

3. Umrežavanje i uspostavljanje kontakata sa drugim ljudima koji traže posao, kao i sa kompanijama i poslodavcima – ovo uključuje i korišćenje elektronske pošte

4. Pronalaženje otvorenih konkursa za posao

5. Postavljanje svog CV-ja na internet portale koji to omogućavaju

6. Pristupanje testovima samoprocene, testovima ličnosti i sl.

Većina će koristiti neke od ovih funkcija i imati od njih koristi, pre svega 1, 2 i 3. Mnogi koriste i 4, 5 i 6. ali ima nešto manje koristi od toga, a vrlo je moguće i da će kroz neko vreme biti i razočarani zbog disbalansa očekivanja i realnosti.

Društvene mreže – Društvene mreže predstavljaju sjajnu bazu za poslodavce koji traže potencijalne kandidate. One su platforma koja omogućava kreiranje nečije profesionalne i lične slike.

Mnogi ljudi ne shvataju koliko je njihova „internet slika“ važna u razvoju karijere. Ona istrovremeno može da pomogne ali odmogne u poslovnoj situaciji. Poslodavci vole da li ste i na koji način prisutni na internetu – u kojim diskusijama i na koji način učestvujete, koja poznajete, čak i na koji način provodite slobodno vreme. Zbog toga je važno da budete svesni svih ličnih informacija o vama na internetu.

Poznanstva preko interneta mogu da budu sjajan način da steknete određena znanja, rešite problem ili dođete do odgovora na pitanja vezana za profesionalni razvoj, određenom poslodavcu i sl.

Individualni pristup poslodavcu – preporučljivo je poslati prijavu ili je lično odneti nekom poslodavcu iako nemaju trenutno raspisan konkurs za posao. Većina poslodavaca sakuplja prijave u svojoj bazi i u slučaju kada imaju upražnjeno radno mesto traže potencijalne kandidate iz baze. Osim toga, direktan kontakt sa kompanijom znači da je kandidat kreativan i aktivan u traženju posla što poslodavci naročito cene.

Tekst je preuzet sa sajta: http://www.razvojkarijere.bg.ac.rs/