Aktuelno

Kako da uključiš svoje profile na društvenim mrežama u CV

13.01.2024.

U potrazi si za poslom, praviš CV, ali ne znaš kako da ga učiniš drugačijim od ostalih? Jedan od načina kako da se tvoj CV razlikuje u odnosu na veliki broj drugih CV-jeva, jeste da u njega uključiš svoje društvene mreže, kako bi te poslodavci još više upoznali i odlučili se da si im baš ti potreban za taj posao.

Međutim, nisu sve društvene mreže prigodne za CV, ukoliko imaš samo na primer privatni Instagram, gde kačiš samo privatne stvari, gde ideš, šta jedeš i slično, onda takav profil ne bi trebalo da ubaciš u svoj CV.

Lični profili nisu dobri za CV, već je potrebno napraviti poslovni profil gde će poslodavac videti u čemu si dobar i da li si kvalifikovan za poziciju za koju si konkurisao. Kako bi znao koje profile možeš staviti u svoj CV, u ovom tekstu smo izdvojili koje društvene mreže su poželjne i korisne.

LinkedIn

LinkedIn je najveća poslovna društvena mreža koja je namenjena poslovnom spajanju potencijalnih poslodavaca sa zaposlenima. 

Ova društvena mreža služi kao onlajn biografija, takođe preko ove društvene mreže možeš i da se prijaviš za određene poslove. Na jednom mestu se nalazi sve, tvoje obrazovanje, iskustvo, sertifikati, osobine i veštine.

LinkedIn možeš ubaciti u svoj CV zato što ga možeš koristiti kao ličnu promocija kroz članke, blogove i fotografije koje ćeš kačiti na svom profile, a samim tim poslodavac će imati priliku da ih vidi i bolje upozna tvoj rad.

Ono zbog čega je još važna ova društvena mreža jeste da je tvoj profil vidljiv svim registrovanim korisnicima, ali i u Gugl pretrazi kada se ukuca tvoje ime i prezime.

Instagram

Instagram se može ubaciti u tvoj CV, ali pod jednim uslovom. Potrebno je da je tvoj profil profesionalan, ne strogo ozbiljan i formalan, već da se na njemu može videti tvoj rad, ono u čemu si najbolji.

Na ovoj društvenoj mreži imaš priliku da pokažeš svima ko si ti u stvari, da iskažeš svoju kreativnost kroz fotografije ili videe, ali i kroz pisanje ispod objava. Ukoliko si dizajner, potrebno je da se potrudiš da tvoj Instagram profil izgleda vizuelno lepo, kako bi poslodavac, nakon što vidi tvoj profil, odlučio da baš tebe zaposli u odnosu na ostale kandidate.

Takođe, ukoliko se baviš pisanjem, možda nije toliko važan vizuelni efekat profila kao što je važno ono što si napisao ispod fotografije ili videa. Na ovoj društvenoj mreži imaš mogućnost da svoje misli, osećanja i zapažanja napišeš ispod objave.

X (nekadašnji Tviter)

Društvena mreža X se može ubaciti u CV ukoliko želiš da poslodavac više upozna tvoje stavove, razmišljanja i interesovanja.  

X je platforma na kojoj možeš pisati kraće poruke koje su vidljive širokoj publici. Samim tim, kroz tvitove i konverzacije sa ostalim korisnicima, možeš ispoljiti svoje stavove, zapažanja i zaključke koje će ti pomoći u tome da dobiješ posao.

Tik Tok

Tik Tok se smatra viralnom aplikacijom poslednjih nekoliko godina. Preko ove društvene mreže možeš izraziti svoju kreativnost, kao i približiti svojim pratiocima ono čime se baviš.

Na kreativan način, kroz slike i videe, za kratko vreme možeš prikazati ono u čemu si najbolji. Ukoliko svoj Tik Tok nalog ubaciš u CV, potrebno je da prvo svoj profil posvetiš poslu, a ne samo zanimljivostima i privatnim stvarima.

Fejsbuk

Otkako je uveden poslovni profil na Fejsbuku, sve više se koristi i ubacuje u CV. Na Fejsbuku sada imaš mogućnost da svoj posao, ono čime se baviš, predstaviš svima.

Kroz objave, fotografije ili videe možeš velikom broju korisnika prikazati na kreativan i zanimljiv način ono u čemu si najbolji.

Bilo da se baviš fotografijom, dizajnom ili pisanjem, na ovoj društvenoj mreži možeš iskoristiti priliku da poslodavac ima uvid u tvoj rad i dobiješ posao.

Redit

Redit je aplikacija u vidu foruma na kojem se može postavljati, komentarisati i ocenjivati sadržaj koji se objavi na ovoj društvenoj mreži.

Na svom profilu možeš objavljivati sadržaj u vidu teksta, linkova i fotografija koje će ostali korisnici ocenjivati. Sadržaj je organizovan u teme, tako da svoj sadržaj možeš svrstati u neku od ovih tema: novosti, nauka i tehnologija, video igre, knjige, filmovi, muzika, hrana, kao i raznovrstan sadržaj koji internet nudi.

Behance 

Behance je aplikacija čiji je glavni fokus predstavljanje i otkrivanje kreativnog rada. Ukoliko imaš profil na ovoj društvenoj mreži, možeš postavljati svoje projekte u vidu fotografije, videa, kao i sve ostalo što je povezano sa temom projekta. Svaki projekat ima jedinstveni URL koji može biti pronađen svuda na internetu, a samim tim mnogo ljudi će moći da vide tvoj projekat. Ova društvena mreža je besplatna i neograničeno možeš postavljati svoje slike i videe i tako ispoljavati svoju kreativnost. 

Coda

Coda omogućava kreiranje dokumenata i tabela koje mogu da isprate sva dešavanja u sklopu jednog veb dizajn procesa i saradnje između dizajnera, programera, klijenata, menadžera, marketinških stručnjaka i pisaca za veb.

Coda podržava tekst, grafikone, tabele, formule i još mnogo toga. 

Upotrebom ove društvene mreže dobija se kompletna projektna dokumentacija na jednom mestu koja je lako dostupna svima, što poslodavcima kod kojih si konkurisao za posao može dati uvid u tvoj rad.

Tekst je preuzet sa sajta: https://startuj.com/