Pitanje savetnici

Čime mogu da se bavim ako završim marketing ili menadžment?

Zdravo, 4. sam godina srednje ekonomske škole. Još uvek ne znam šta ću upisati.

Generalno jedino što me trenutno privlači jesu marketing i menadžment, ali ne znam šta bih tačno radila nakon završetka studija. Da li je teško pronaći posao i zaposliti se? Koja je visina zarade, u kakvim organima bih mogla da radim...

Čula sam da su profesori na Ekonomskom fakultetu u Novom Sadu dosta strogi i ne tako zainteresovani za saradnju, da se fakultet lako upiše, ali dosta teško završi. Zanimaju me neki vaši saveti, predlozi i iskustva? :)

Takođe, zanima me i konkretna razlika između više i fakulteta?

11192
pre 4 godine

Odgovor savetnice:

Hajde prvo da krenemo od tvog drugog pitanja, odnosno razlike između više škole i fakulteta. J. Viša ili visoka škola traje 3 godine, i na njima se pohađaju osnovne strukovne studije. Osnovne akademske studije traju 4 godine, i one se realizuju na fakultetima. Pored toga, studije na višoj školi nose 180 espb bodova, dok je u slučaju fakulteta to 240 espb. Na kraju, postoji razlika u zvanju koje se stiče. Uzećemo primer inženjera. Ukoliko završiš npr. Visoku školu elektrotehnike i računarstva, steči ćeš zvanje strukovni inženjer. Ukoliko bi se odlučila za Elektrotehnički fakultet, stekla bi zvanje diplomirani inženjer.  

Što se tiče Ekonomskog fakulteta u Novom Sadu, svako iskustvo studiranja je subjektivno. :). Ukoliko je to fakultet koji bi volela da studiraš, poseduješ radne navike i spremna si da se posvetiš studijama, možda će tvoj utisak biti nešto drugačiji. Na svakom fakultetu postoje ispiti koje je lakše položiti, kao i oni za koje je potrebno više pripreme, ali verujem da ne postoji nešto što se ne može naučiti i položiti. :)

Marketing i menadžment su dve povezane i vrlo inovativne sfere. Takođe su vrlo prepoznate na tržištu rada, tako da postoji puno i privatnih i državnih fakulteta koji pripremaju studente za rad u ovim oblastima.

Menadžeri mogu raditi u različitim institucijama, organizacijama i kompanijama, a opis posla i zarada će zavisiti od šire oblasti u kojoj se zaposle. Generalni opis posla jednog menadžera ćeš pronaći ovde, a pored toga, na ovom linku ćeš videti koja su zanimanja u oblasti menadžmenta prepoznata na tržištu rada.

Slično važi i za pojedince koji se bave marketingom. Opis posla može varirati od organizacije, kompanije ili institucije u kojoj rade, a u većini slučajeva je fokus na brendiranju, odnosno jačanju prepoznatljivosti određenog proizvoda ili same kompanije. Time se najčešće bave marketing menadžeri.

Ono što je važno je da tokom studija, za koji god smer da se odlučiš, pokušaš da stekneš što više praktičnog znanja kroz različite prakse ili volontiranja. Kao što sam već napisala, ove oblasti su vrlo prepoznatljive na tržištu rada, što znači da ima puno studenata i mladih koji traže posao u menadžmentu i marketingu. Sa druge strane, poslodavci će biti u mogućnosti da odaberu nekoga ko pored teorijskog znanja ima i dovoljno praktičnih veština da odgovori na radne zadatke.