Pitanje savetnici

Pomoć!

Upisala sam smer za farmaceutskog tehničara. Međutim, ne bih volela da nastavim da studiram to i bavim se time. Rekli su mi da upišem to u slučaju da ne odem ili ne završim fakultet. Mislim da će mi stručni predmeti biti teški. Osoba sam koja više voli jezike, društvene nauke, umetnost...Da li ću posle ovog smera moći da upišem takve fakultete? Trenutno mi se sviđa i logopedija ali se plašim da ne ograniče srednje stručne škole na samo jednu oblast ili da neću imati dovoljno znanja kao gimnazijalci. Prebacila bih se u gimnaziju ako se priča o tome da će nas ograničiti. U dilemi sam šta da radim, da li da se prebacim u gimnaziju društvenog smera jer jako se plašim da se ne zaglavim u ovom zanimanju. A da se prebacim u gimnaziju znam da nemam nikakvo zanimanje pa me i to malo plaši. Da li mislite da je okej ideja da se prebacim u gimnaziju (lakše će mi biti i imaću bolji prosek za fakultet) pa ako se nešto desi da ne mogu na fakultet, mogu odraditi vanredno za farmaceuta ili tako nešto? Hvala puno unapred!

335
pre 1 godinu

Odgovor savetnice:

Verujem da ti ova situacija deluje jako komleksno, ali veruj mi, nema razloga za brigu. :)

Hajde da krenemo redom - pre svega, to što se nisi prepoznala u smeru koji si odabrala uopšte nije tako neuobičajena pojava. Mnogi tvoji vršnjaci tokom škole/studija prepoznaju da njihova interesovanja idu u drugom pravcu, i tokom vremena se na različite načine posvete tome. 

Prema ideji nove državne mature, ideja je da fakulteti zadrže samostalnost u smislu odlučivanja da li neko ko je položio državnu maturu treba da položi eventualne dodatne ispite, kao vid testa pre upisa na fakulteta. Nije predviđeno da neko bude uskraćen za mogućnost da upiše određeni fakultet samo zato što je završio određenu školu. Na linku ovde, možeš da saznaš više o tome kako će ta matura izgledati, i šta se dešava posle toga. 

S tim u vezi, prebacivanje u gimnaziju nije neophodan korak. 

Takođe je važno da znaš da svaki fakultet upisuju učenici iz različitih škola, i samim tim imaju različita predznanja, i to se dešava čak i u slučaju da su završili školu iz iste oblasti rada ili čak i istu školu. Ne savlada svako sadržaj na isti način, različito pamtimo različite delove gradiva iz određenih predmeta, i to je potpuno normalno. S tim u vezi, predavanja na svakom fakultetu su koncipirana tako da svaki student može jednako da ih savlada, i kreće se od osnova sadržaja, tako da bez obzira na svoj nivo predznanja, svako kreće od iste osnove. Naravno da će neko iz nekih oblasti možda znati više (recimo u slučaju logopedije, učenici iz medicinskih škola su se susreli sa nekim predmetima koje gimnazijalci nisu imali), ali svakako to nije ograničenje. Svaki sadržaj se, uz dobru raspodelu vremena i postavljanja prioriteta, može sasvim dobro savladati, tako da nema razloga za brigu. :)

Može ti biti od koristi i da istražiš dodatno fakultete i smerove koji odgovaraju tvojim interesovanjima (link ka bazi fakulteta i visokih školi se  nalazi ovde), i to će ti možda olakšati i samo donošenje odluke koji fakultet je najbolji za tebe. :)