Pitanje savetnici
Marketing?
Htela bih da upišem ekonomski fakultet, smer marketing, ali ne znam tačno gde bih mogla da se zaposlim posle toga i sta rade ljudi koji se bave marketingom?
Odgovor savetnice:
Draga Una,
marketing je samo jedan od oblasti ekonomije, ali je dosta rasprostranjen u savremenom poslovnom okruyenju. Mogućnosti ima dosta. Možeš čak i da se zaposliš izvan strogih okvira branše, ali ja cu ti otprilike opisati koji su to poslovi koji se podrazumevaju posle ovog smera.
Sam marketing je delatnost koja sluzi za promovisanje i veću vidljivost na tržištu onoga što radi ili proizvodi određena firma. On unutar sebe ima dosta segmenata i veoma je razgranat, pa postoje različiti vidovi i oblasti marketinga. Ali zajednički cilj im je da potrošaču učine vidljivim i prepoznatljivim neki proizvod ili uslugu kako bi je on konzumirao. Sama konkretna aktivnost zavisi od toga šta firma "prodaje".
Neke od aktivnosti unutar marketinga su i: istraživanje tržišta i javnog mnjenja, pozicioniranje preduzeća na tržištu, izrada marketing planova i sprovođenje u delo, sprovođenje PR kampanja (kampanje odnosa sa javnošću), organizacija raznih manifestacija i promocija....
Ovako se nazivaju neki od poslova na kojima rade ljudi posle završenog ovog smera: istraživač tržišta i marketinga, referent prodaje, tržišni zastupnik, komercijalista, analitičar i planer marketinga, analitičar prodajnih cena, rukovodilac tržišta, rukovodilac proizvoda, promoter i tržišni zastupnik u inostranstvu, medija planer, PR menadžer, propagandista Ovi poslovi se obavljaju u raznim firmama i kompanijama kao i u raznim sektorima. To znači u privredi, tj. u firmama koje proizvode nešto (od odeće, preko hrane, materijala, automobila, mašina....) ili koje nude neke vrste usluga; zatim u specijalizovanim firmama i preduzećima koje se bave profesionalnim pružanjem marketinških usluga (to su razne vrste marketinških agencija ili konsultantskih kuća...), zatim u bankama, osiguravajućim firmama i finansijskim organiyacijama, neprivrednim i neprofitnim organizacijama kao što su nevladine organizacije, kao i u raznim državnim organima, privrednim i drugim komorama, nacionalnim agencijama...
Nadam se da ti je sada jasnije. Pozdrav, Milena.