Pitanje savetnici

ekonomija, psihologija ili ipak nesto drugo

Zdravo, imam nedoumice oko izbora fakulteta. Ekonomiju, menadzment, marketing ili neki srodni smer bih izabrala iz razloga sto smatram da bih se dobro snasla u takvom poslu i mislim da u takvim karijerama moze zaista dosta da se napreduje i zaradi i ovde i u inostranstvu ali pored toga sto mi ide matematika okej i generalno mislim da ne bih promasila fakultet kad bih upisala to, imam osecaj da biram to samo zbog zaposljavanja kasnije. Imala sam ideju i o nekim smerovima na FTN-u vezanim za menadzment. Sa druge strane zaista volim psihologiju i sa uzivanjem citam i informisem se o tome, ucim. I spremanje psihologije sa prijemni mi uliva vise poverenja za upis nego matematika. Jedino sto me koci je sto nisam sigurna sta bih radila nakon toga. Zanima me mogu li da upisem master studije iz npr. medija i komunikacija ili marketinga nakon psihologije? Verovatno bih isla u tom smeru, ljudskih resursa i u sustini ako bih mogla spojila te dve stvari jer se pronalazim u oba na neki nacin. Zanima me Vas odgovor i misljenje. Hvala unapred.

328
pre 1 godinu

Odgovor savetnice:

Drago mi je što imaš tako široka interesovanja. Ekonomija, menadžment i marketing se u neku ruku prožimaju i ne mora da znači da ćeš morati da se opredeliš isključivo za jedan pravac od ta četiri koja te zanimaju. Ukoliko u toku studiranja budeš pohađala različite vrste praksi, postoji mogućnost da radiš više od jednog posla, ukoliko uspeš da uklopiš u svoje vreme. 

Na Ekonomskom fakultetu postoje prva tri smera koji tebe zanimaju. Više o tim studijskim programima možeš pronaći ovde. Međutim, postoji više fakulteta, državnih i privatnih, na kojima možeš studirati ekonomiju, menadžment i marketing. Neke od njih možeš pronaći u našem Adresaru državnih i privatnih visokih škola i fakulteta.

Kada je u pitanju psihologija, postiji puno poslova koje psiholog može da radi. Evo neke liste koja ne podrazumeva sve, već služi kao ilustracija: u školi kao školski psiholog, u domu zdravlja ili nekoj drugoj zdravstvenoj ustanovi, na klinici za mentalno zdravlje,na klinici za odvikavanje od bolesti zavisnosti,u marketinškoj agenciji, u agenciji za odnose sa javnošću (PR agencija), u nevladinoj organizaciji (NGO/NVO), u «hed hanting» agenciji - agencija preko koje se ljudi zapošljavaju i preko koje firme nalaze radnike, u bankama, velikim kompanijama, hodldinzima, manjim fimama kao stručnjaci za ljudske resurse – oni koji se brinu o zaposlenima, biraju nove zaposlene...ili u odeljenju za marketing, ili za istraživanje tržišta ili.., u vrtićima, u raznim novinama – dnevnim, nedeljnim, mesečnim, specijalizovanjim za decu, mlade, politiku, biznis, zdravstvo, na televiziji, u raznim državnim institucijama kao što su različita ministarstva, skupština države, skupština grada, skupština opštine, centri za socijalni rad, sirotišta..., u međunarodnim organizacijama različitog tipa – kao što su UN, UNICEF, fondacijama, organizacijama za žrtve nasilja (sigurne kuće) i sl, u školi kao profesor psihologije (nakon završenog mastera), na fakultetu kao asistent ili kao profesor (nakon završenih doktorskih studija) i uz dodatnu edukscijku možeš raditi kao psihoterapeut i držati privatne sesije. 

Što se tiče master studija medija i komunikacije ili marketinga – moguće je upisati nakon završenih osnovnih akademskih studija pšsihologije. 

Ukoliko ti ove informacije nisu bile od pomoći, našem sajtu BOŠ Karijera postoji baza zanimanja koja ti može pomoći da, na osnovu opisa poslova koje bi radila nakon određenog fakulteta, lakše odlučiš čime bi želela da se baviš.