Baza zanimanja

Grafički/a dizajner/ka

Grafički dizajneri se bave likovnim uređivanjem knjiga i časopisa, kalendara, promotivnih materijala, izradom podsetnica (vizit karti), plakata, osmišljavanjem vizuelnog identiteta kompanija (dizajniranjem logotipa, memoranduma, podsetnica (vizit karti) i koverti). Oni pre svega vode računa o tome da predmeti koje dizajniraju budu privlačnog izgleda, uočljivi i prepoznatljivi. Može se reći da se bave “vizuelnom komunikacijom”. Vrlo često se bave i fotografijom. Da bi dizajnirali neki proizvod, oni najpre moraju da znaju potrebe svojih klijenata i potencijalnih korisnika. Kod nas dizajneri gotovo uvek rade po dogovoru s klijentom koji unapred određuje kakav bi proizvod želeo (npr. ukoliko je reč o grafičkom dizajnu reklamnog plakata, on određuje tekst i veličinu plakata). Potom dizajneri biraju način izrade proizvoda koji će omogućiti da proizvod bude funkcionalan, jednostavan za upotrebu i održavanje, otporan na uništavanje, siguran za upotrebu i ne preskup. Tada često sarađuju s inženjerima i drugim stručnjacima koji im mogu pomoći pri određivanju tehničkih karakteristika proizvoda. Tek tada dizajneri osmišljavaju konačan izgled proizvoda. Često se oslanjaju na poznate trendove u dizajnu sličnih proizvoda, ali uvek se trude da slede sopstveni stil. Proizvod dizajniraju prema željama i očekivanjima klijenta, prema ustaljenim modnim trendovima i prema sopstvenom ukusu. Završnu verziju proizvoda, tačnije – njegov model kompjuterski, videoanimacijama ili crtežom prikazuju klijentima i u dogovoru s njima eventualno ga prepravljaju. U radu se služe kompjuterima uz pomoć kojih grafički oblikuju logotipe kompanija. Danas je rad dizajnera neodvojiv od rada na računarima.
Medijima (internet i televizija), kao Art direktor. Grafički dizajneri mogu raditi u dizajn studijima, marketinškim agencijama, firmama koje imaju potrebu za angažovanjem dizajnera (televizije, časopisi, novine, mediji uopšte, kulturni centri, muzeji, turističke organizacije) ili mogu biti frilens dizajneri, tj. raditi honorarno po pozivu bez stalnog zaposlenja na jednom mestu.
Srednja grafička škola
Stalno bogaćenje svog portfolia.
Sticanje obrazovanja je neophodno, ali diploma nije presudna u ovom poslu. Kako u zemlji, tako i u inostranstvu, najbitniju ulogu u profesionalnom životu jednog dizajnera igra PORTFOLIO, tj. profesionalna lična karta dizajnera, gde se na osnovu njegovih odabranih radova vidi njegov kvalitet.
od 6 meseci do 1 godine
do 48 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
  • Kreativno razmišljanje
  • Tehničke, manipulativne veštine
  • Veština rada pod pritiskom
  • Komunikativnost
  • Skoncentrisanost
  • Radoznalost
  • Fleksibilnost
Kreativan rad, stalna mogućnost usavršavanja.
Česti pritisci rokova, frilenseri često mogu biti bez posla.
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.