Baza zanimanja
Pročešljaj našu bazu i saznaj koliko su koja zanimanja plaćena. Opisi zanimanja preporučiće ti i neke fakultete, o kojima više možeš da saznaš iz naše baze. Klikom na "dodaj u omiljene" zanimanje se čuva na stranici tvog karijernog profila.
Asistent/kinja na fakultetu
Asistenti na visokoobrazovnoj ustanovi pomažu profesorima u nastavnoj, naučnoj umetničkoj i stručnoj delatnosti na fakultetima, umetničkim akademijama i visokim školama u cilju podučavanja studenata. Oni pomažu u nastavi i izvode laboratorijske i terenske vežbe sa studentima. Ponekad rade u velikim...
Bibliotekar/ka
Rad na nabavci, razvoju i održavanju zbirki knjiga i drugog objavljenog materijala kao i na prijemu, obradi i izdavanju knjiga. Oni takođe rade i direktno sa korisnicima i pomažu im u nalaženju potrebnih informacija. U tom smislu, vrlo važan deo posla je sadržajna obrada dokumenata i pravljenje ured...
Profesor/ka na fakultetu
Predavanja studentima i naučno-istraživački rad. U načelu, profesori organizuju nastavu i drže predavanja, a asistenti im pomažu u nastavi i izvode laboratorijske i terenske vežbe sa studentima. Profesori mogu predavati jedan predmet ili više srodnih predmeta. Nekada predaju ex cathedra, u velikim a...
Radio voditelj/ka
Radio spiker mora da bude komunikativan i da ima ubedljiv nastup. Mora da ima prijatan glas i artikulisan govor. Radio spiker treba da ima veliku sposobnost da se koncentriše i raspodeli pažnju na nekoliko aktivnosti odjednom, i da bude snalažljiv u nepredvidivim situacijama. Važni su kultura ponaša...
Marketing menadžer/ka
Marketing menadžer je osoba koja obavlja široki spektar aktivnosti kako bi proizvod ili usluga imala dobar odjek u svesti potrošača, a za krajnji cilj ima porast prodaje i dobar imidž proizvoda ili usluge. On planira, usmerava i koordinira marketing (cenu, distibuciju i promociju) proizvoda ili uslu...
Novinar/ka
Novinarstvo je jedan od najdinamičnijih i najraznovrsnijih poslova. Ukratko, novinar prikuplja, obrađuje i objavljuje informacije u javnim medijima. Prvi korak u novinarskom poslu je da sazna i utvrdi koje informacije njegovi čitaoci, slušaoci i gledaoci treba i žele da znaju, a zatim da do te in...
Prevodilac/ica
Prevodilac prevodi sa jednog jezika na drugi i proučava poreklo, razvoj i strukturu jezika. Prevodi stručnu literaturu, knjige, članke iz časopisa, razne dokumente i pravne spise, poslovnu prepisku, oglase, saopštenja, informativne, dokumentarne i zabavne televizijske emisije. Takođe može da tumači...
Psiholog/psihološkinja u medijskoj kući
Menadžer za istraživanje i razvoj tržišta, menadžer za razvoj ljudskih resursa (unapređivanje kompetencija zaposlenih (osmišljavanje i držanje obuka)), sprovođenje različitih istraživanja, analiza podataka kontinuiranih istraživanja, pružanje podrške marketingu i advertajzingu (istraživanje ciljne g...
Profesor/ka stranog jezika
Profesor stranog jezika prenosi učenicima znanje stranog jezika, i to pismenog i usmenog izražavanja. Svoje stručno znanje prenosi u skladu sa propisanim nastavnim programom za određeni razred osnovne ili srednje škole, pri čemu se služi suvremenim psihološko-pedagoškim i didaktičko-metodičkim spozn...
Nastavnik/ica u školi
Priprema i držanje predavanja, ispitivanje i ocenjivanje učenika. Svaki nastavnik/ca, u okviru svog nastavnog predmeta, prilagođava svoje stručno znanje propisanom programu za određeni razred i prenosi ga učenicima. Pri tome se služi savremenim psihološko-pedagoškim znanjima o procesima učenja, meto...
Urednik/ica
Urednici knjiga, novina, časopisa, emisija, odnosno izdanja bilo koje vrste, jesu ljudi koji planiraju njihov sadržaj i nadgledaju sve pripreme za njihovo objavljivanje. To znači da urednici odlučuju što će ponuditi svojim čitaocima, gledaocima ili slušaocima, odakle će pribaviti neki tekst ili ko ć...
Komunikolog / komunikološkinja
Komuniolog se bavi javnom i masovnom komunikacijom, odnosima s javnošću, novinarstvom, oglašavanjem, istraživanjem tržišta, medija i javnog mnjenja, uredništvom medija, međunarodnom komunikacijom i diplomatijom, kriznim komuniciranjem itd. Bavi se i naučnim istraživanjima o modelima, funkcijama...
Preduzetnik/ica
Pre nego što osnujete svoju firmu, bilo bi dobro da se odlučite za neku oblast rada. To je samo prvi korak, jer bez ozbiljne poslovne analize i usavršavanja nećete moći da računate na uspeh. Ekspertiza je neophodna jer ćete u velikom broju slučajeva sami raditi. Naravno, u sklopu nekog projekta svak...
Lektor/kinja
Lektor je odgovoran za lekturu i korekturu tekstova kako bi se osigurala pravopisna, gramatička i stilistička ispravnost. Oni pregledaju i uređuju tekstove kako bi otkrili greške u pravopisu, gramatici, interpunkciji i stilu. Takođe, mogu davati i sugestije za poboljšanje čitljivosti i jasnoće tekst...
Filolog / filološkinja
Filolozi su stručnjaci u području kulture jezika i pismenosti. Oni su, u najširem smislu reči, stručnjaci koji proučavaju jezik i književnost jednog naroda, a preko njih i celokupnu njegovu kulturu. Neki od njih mogu biti nastavnici jezika u osnovnim i srednjim školama – bilo da predaju maternji je...
Književni/a kritičar/ka
Književni kritičar analizira, proučava i ocenjuje savremena dela, ali i analizira nove pojave i faktore fikcije. Književni kritičar može pisati razne članke i kritike, predavati u visokom obrazovanju, a takođe može govoriti na radiju ili televiziji. Filolozi koji odluče da se bave istraživačkom d...
Brend menadžer/ka
Organizacija i sprovođenje kampanja i događaja za javnost, plasiranja poruka i informacija javnosti, koordinacija dizajna i produkcije idejnih rešenja, kontrola poruka, informacija i kampanja kroz sve interne i eksterne medije, saradnja sa marketinškim i medijskim kućama, kontrola marketing budžeta,...
Marketing istraživač/ica
Marketing istraživač se bavi istraživačkim aktivnostima u cilju obezbeđivanja tačnih i pravovremenih informacija o tržištu i konkurentima za strateške i operativne odluke. Oni planiraju, postavljaju prioritete i upravljaju istraživačkim projektima u okviru ustanovljenog budžeta i zadatih rokova. Mar...
Menadžer/ka korporativnih komunikacija
Odgovornost u upravljanju takozvanim "korporativnim komunikacijama" u okviru kojih se ubrajaju i odnosi sa medijima, interne komunikacije, filantropski projekti, projekti iz oblasti korporativne društvene odgovornosti, koordinacija sa centralom kompanije, imidž i reputacija itd. Tipični radni dan po...
TV voditelj/ka
Osmišljavanje tema za emisije, istraživanje, biranje i kontaktiranje adekvatnih gostiju, snimanje priloga van studiija, prezentovanje. Saopštavanje vesti, vođenje dijaloga sa gostima emisije tako da ta emisija bude gledanije od konkurentskih.