Baza zanimanja

Marketing menadžer/ka

Marketing menadžer je osoba koja obavlja široki spektar aktivnosti kako bi proizvod ili usluga imala dobar odjek u svesti potrošača, a za krajnji cilj ima porast prodaje i dobar imidž proizvoda ili usluge. On planira, usmerava i koordinira marketing (cenu, distibuciju i promociju) proizvoda ili usluge. Marketing menadžeri mogu biti specijalizovani za razne oblasti: u farmaciji, medicini, građevini, tehnologija, turizmu… pa je vrlo bitno dobro poznavanje proizvoda i/ili usluga kompanije za koju radi.

Odgovornosti marketing menadžera: utvrđivanje marketinških ciljeva, sprovođenje marketinških planova i programa, istraživanje, analiziranje i nadgledanje finansijskih, tehnoloških i demografskih faktora koji utiču na tržišne šanse, planiranje i nadgledanje oglašavanja i promocija, komunikacija sa spoljnim propagandnim agencijama, autorima i umetnicima, davanje preporuka u vezi sa strategijom formiranja cena, sprovođenje efektivne kontrole marketinških rezultata, procena reakcije tržišta na propagandne programe i pakovanje i sastav proizvoda, preporučivanje i predlaganje promena, priprema i podnošenje izveštaja o marketinškim aktivnostima
Kompanijama u privatnom vlasništvu, marketinškim agencijama, Ministarstvu
Usavršavanje u oblastima Internet marketinga i odnosa s javnošću, Content Marketing Managementa, e-commerce, e-poslovanje...
preko 3 godine
preko 60 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
  • Liderske (veštine vođstva)
  • Pregovaračke
  • Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
  • Organizacione
  • Istraživačke
  • Kreativno razmišljanje
  • Analitičko razmišljanje
  • Veština rada pod pritiskom
  • Timski rad
  • Komunikativnost
  • Energičnost
  • Druželjubivost
  • Skoncentrisanost
  • Radoznalost
  • Fleksibilnost
Potpuna samostalnost u donošenju odluka, zabavan je posao.
Radno vreme često nije ograničeno.
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.