Baza zanimanja
Marketing menadžer/ka
Marketing menadžer je osoba koja obavlja široki spektar aktivnosti kako bi proizvod ili usluga imala dobar odjek u svesti potrošača, a za krajnji cilj ima porast prodaje i dobar imidž proizvoda ili usluge. On planira, usmerava i koordinira marketing (cenu, distibuciju i promociju) proizvoda ili usluge. Marketing menadžeri mogu biti specijalizovani za razne oblasti: u farmaciji, medicini, građevini, tehnologija, turizmu… pa je vrlo bitno dobro poznavanje proizvoda i/ili usluga kompanije za koju radi.
Odgovornosti marketing menadžera: utvrđivanje marketinških ciljeva, sprovođenje marketinških planova i programa, istraživanje, analiziranje i nadgledanje finansijskih, tehnoloških i demografskih faktora koji utiču na tržišne šanse, planiranje i nadgledanje oglašavanja i promocija, komunikacija sa spoljnim propagandnim agencijama, autorima i umetnicima, davanje preporuka u vezi sa strategijom formiranja cena, sprovođenje efektivne kontrole marketinških rezultata, procena reakcije tržišta na propagandne programe i pakovanje i sastav proizvoda, preporučivanje i predlaganje promena, priprema i podnošenje izveštaja o marketinškim aktivnostima
Odgovornosti marketing menadžera: utvrđivanje marketinških ciljeva, sprovođenje marketinških planova i programa, istraživanje, analiziranje i nadgledanje finansijskih, tehnoloških i demografskih faktora koji utiču na tržišne šanse, planiranje i nadgledanje oglašavanja i promocija, komunikacija sa spoljnim propagandnim agencijama, autorima i umetnicima, davanje preporuka u vezi sa strategijom formiranja cena, sprovođenje efektivne kontrole marketinških rezultata, procena reakcije tržišta na propagandne programe i pakovanje i sastav proizvoda, preporučivanje i predlaganje promena, priprema i podnošenje izveštaja o marketinškim aktivnostima
Kompanijama u privatnom vlasništvu, marketinškim agencijama, Ministarstvu
- Fakultet za medije i komunikacije (Univerzitet Singidunum)
- Ekonomski fakultet (Univerzitet u Nišu)
- Fakultet za kulturu i medije (Univerzitet „Džon Nezbit“(Megatrend))
- Ekonomski fakultet (Univerzitet u Kragujevcu)
- Ekonomski fakultet u Subotici (Univerzitet u Novom Sadu)
- Ekonomski fakultet (Univerzitet u Beogradu)
Usavršavanje u oblastima Internet marketinga i odnosa s javnošću, Content Marketing Managementa, e-commerce, e-poslovanje...
preko 3 godine
preko 60 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
- Liderske (veštine vođstva)
- Pregovaračke
- Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
- Organizacione
- Istraživačke
- Kreativno razmišljanje
- Analitičko razmišljanje
- Veština rada pod pritiskom
- Timski rad
- Komunikativnost
- Energičnost
- Druželjubivost
- Skoncentrisanost
- Radoznalost
- Fleksibilnost
Potpuna samostalnost u donošenju odluka, zabavan je posao.
Radno vreme često nije ograničeno.
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.