Baza zanimanja

Poslovni/a sekretar/ica

Koordinacija i obavljanje kancelarijskih poslova, vodim računa o tome da rukovodioci, zaposleni radnici, klijenti i poslovni partneri kompanije dobijaju potrebne informacije, u vezi održavanja dobrih internih odnosa i dobre poslovne odnosa sa spoljnim partnerima. U dogovoru sa nadređenim zakazuju se sastanci i vodi računa o rasporedu njegovih sastanaka, vremenu i mestu njihovog održavanja
Privatno preduzeće, državna ustanova, kancelarije nevladinih organizacija
Srednja ekonomska ili srednja pravno-birotehnička škola često su dovoljne za obavljanje ovo
----------
Praksa u preduzeću, obavljanje manje odgovornih zadataka
od 1 do 2 godine
do 48 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
  • Administrativne
  • Organizacione
  • Komunikativnost
  • Skoncentrisanost
Vezanost posla za kanceariju, razvijanje veština multi-tasking i sticanje velikog broja kontakata
Zbog prirode posla potrebno je da čitavo radno vreme provodim na svom radnom mestu, sedeći za kancelarijskim stolom, najčešće za računarom što često predstavlja veliko fizičko opterećenje, prvenstveno za kičmu i oči. Tokom radnog dana odgovara na brojne telefonske pozive ili sama moram telefonirati poslovnim partnerima ili klijentima. Moram biti uporna i strpljiva kad su linije zauzete i ljubazno razgovarati čak i kad su sagovornici neugodni. U kancelariji često zvoni telefon, nekada i više telefona istovremeno. Ljudi istovremeno ulaze i izlaze, traže podatke, ostavljaju poruke ili čekaju na sastanak s mojim nadređenim
Za obavljanje ovog posla važno je poznavanje rada na računaru, daktilografije i poslovne korespodencije. Zbog česte komunikacije sa poslovnim partnerima, zaposlenima, klijentima, važno je da govori i piše bar jedan, a nekada i više stranih jezika. Brz razvoj kancelarijske opreme nameće sekretaricama i sekretarima potrebu ovladavanja modernim kancelarijskim sredstvima, novim kompjuterskim programima i sl. i zbog toga se i zaposlene sekretarice neprekidno stručno usavršavaju na raznim kursevima i seminarima.

Osposobljavanje i zapošljavanje:

U Srbiji, tražnja za ovim radnim mestom je dobra, a odličan je i odziv kandidata na oglase. Traži se uglavnom IV stepen stručne spreme, ali ne retko i VI i VII. Praktična znanja su bitnija od formalnog obrazovanja (samog stepena stručne spreme). Bitno je poznavanje poslovne dokumentacije, osnova računovodstva, poslovne korespondencije, veštine organizacije i prezentacije, brzo kucanje i sl. Pored engleskog najčešće se traži znanje i drugog stranog jezika: francuskog, nemačkog, a obavezno je dobro znanje rada u MS Office-u i na Internetu (naročito e-mail komunikacija).
Što se obrazovnaja tiče, za obavljanje ovog posla često nije neophodna visoka školska sprema, ali može biti prednost.
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.