Baza zanimanja
Akviziter/ka
Akviziteri su trgovci koji pomoću prezentacija predstavljaju robu potencijalnim kupcima i na taj način prodaju proizvode / usluge svoje kompanije. Osnovna osobina ove vrste posla je da sami prodavci idu direktno do potencijalnog kupca, a suština posla se svodi na privlačenje i pridobijanje novih klijenata. Osnovni zadaci akvizitera je da razvija i unapređuje prodaju.
Najvažnji deo posla su svakako prodajne prezentacije, pri čemu je važno da akviziter: pripremi prezentaciju, sprovede je i zaključi prodaju. Priprema uključuje ugovaranje prezentacije. U ovom delu posla veoma je bitna sposobnost akvizitera da dođe do što šireg kruga potencijalnih kupaca, kao i da taj krug konstantno proširuje. Sledeći zadatak je da organizuje prezentaciju i detalje koji je prate. Elemente i način sprovođenja prezentacije uglavnom određuje preduzeće za koje akviziter radi (način izvođenja prezentacije, pristup proizvodu/usluzi, broj ljudi koji treba da prisustvuje prezentaciji...), tako da tu postoje uglavnom utvrđene prakse i procedure.
Tokom same prezentacije, akviziter treba na što jasniji način da predstavi proizvod/uslugu dajući što detaljnije informacije o proizvodu/usluzi, njihovim karakteristikama, specifičnostima i prednostima, uslovima kupovine i naravno ceni. Akviziter naravno treba da odgovori i na sva pitanja i razreši sve dileme potencijalnih kupaca. Kada završi prezentaciju, akviziter je zadužen da primi narudžbe svih zainteresovanih posetilaca i da eventualno ugovori nove prezentacije.
Uz organizovanje prezentacija, akviziter treba da vodi određenu dokumentaciju i pravi izveštaje o prodaji. Na osnovu toga se prate rezultati prezentacije, kao i tokovi prodaje. Na osnovu izveštaja se analizira uspešnost rada svakog akvizitera.
Odgovornosti akvitizera: izrada i proširivanje liste klijenata, zakazivanje i obavljanje poslovnih razgovora sa potencijalnim i stečenim klijentima, popunjavanje ponuda, ugovaranje prezentacije, organizacija prostora u kome će se odvijati prezentacija, predstavljanje proizvoda/usluge, odgovaranje na sva pitanja klijenta, zaključivanje prodaje, praćenje rezultata prezentacije i tokova prodaje, redovno izveštavanje o sprovedenim aktivnostima i postignutim rezultatima.
Najvažnji deo posla su svakako prodajne prezentacije, pri čemu je važno da akviziter: pripremi prezentaciju, sprovede je i zaključi prodaju. Priprema uključuje ugovaranje prezentacije. U ovom delu posla veoma je bitna sposobnost akvizitera da dođe do što šireg kruga potencijalnih kupaca, kao i da taj krug konstantno proširuje. Sledeći zadatak je da organizuje prezentaciju i detalje koji je prate. Elemente i način sprovođenja prezentacije uglavnom određuje preduzeće za koje akviziter radi (način izvođenja prezentacije, pristup proizvodu/usluzi, broj ljudi koji treba da prisustvuje prezentaciji...), tako da tu postoje uglavnom utvrđene prakse i procedure.
Tokom same prezentacije, akviziter treba na što jasniji način da predstavi proizvod/uslugu dajući što detaljnije informacije o proizvodu/usluzi, njihovim karakteristikama, specifičnostima i prednostima, uslovima kupovine i naravno ceni. Akviziter naravno treba da odgovori i na sva pitanja i razreši sve dileme potencijalnih kupaca. Kada završi prezentaciju, akviziter je zadužen da primi narudžbe svih zainteresovanih posetilaca i da eventualno ugovori nove prezentacije.
Uz organizovanje prezentacija, akviziter treba da vodi određenu dokumentaciju i pravi izveštaje o prodaji. Na osnovu toga se prate rezultati prezentacije, kao i tokovi prodaje. Na osnovu izveštaja se analizira uspešnost rada svakog akvizitera.
Odgovornosti akvitizera: izrada i proširivanje liste klijenata, zakazivanje i obavljanje poslovnih razgovora sa potencijalnim i stečenim klijentima, popunjavanje ponuda, ugovaranje prezentacije, organizacija prostora u kome će se odvijati prezentacija, predstavljanje proizvoda/usluge, odgovaranje na sva pitanja klijenta, zaključivanje prodaje, praćenje rezultata prezentacije i tokova prodaje, redovno izveštavanje o sprovedenim aktivnostima i postignutim rezultatima.
Kompanija u privatnom vlasništvu, ogranak međunarodne firme za prodaju proizvoda, domaće veleprodaje, trgovinske firme.
Praksa tokom srednje škole, kurs o veštinama prezentovanja, razvoj veština komunikacije, obuka unutar firme o poslovanju i prodaji.
od 6 meseci do 1 godine
do 20 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
- Liderske (veštine vođstva)
- Pregovaračke
- Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
- Organizacione
- Kreativno razmišljanje
- Analitičko razmišljanje
- Trgovačke
- Veština rada pod pritiskom
- Menadžment novca
- Komunikativnost
- Energičnost
- Druželjubivost
- Fleksibilnost
- Manipulativnost
Radno mesto akvizitera pruža mogućnost visoke zarade koja direktno zavisi od ličnog angažovanja, i uglavnom posao pruža mogućnosti brzog napredovanja, a u većini slučajeva i samostalnost u radu i fleksibilno radno vreme.
Najveći deo posla akviziter obavlja na terenu, pa dosta vremena provode na putu. Rad s ljudima može biti iscrpljujuć.
Za obavljanje ovog posla nije neophodno visoko obrazovanje, već samo navedene veštine. Ipak, prednost pri zapošljavanju uglavnom imaju osobe koje su studirale ekonomiju, menadžment, poslovanje ili marketing.
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.