Baza zanimanja
Menadžer/ka logistike
Menadžer logistike je zadužen za organizaciju procesa vođenja i izvođenja poslova u sektoru logistike, optimizaciju radnog procesa u skladištu, racionalno upotrebljavanje poslovnih sredstava, brigu za troškove u najširem smislu (dobavljači, spoljni izvođači), za ostale logističke operacije (skladištenja, pretovari,..). Menadžer logistike prati carinske zakone uključujući i međunarodne ugovore i brine o poslovanju društva u skladu sa zakonima kao i o pravilnosti postupaka koji su vezani za protok robe u skladu sa državnim zakonima.
Planiranje, organizacija i kontrola procesa transporta, skladištenja i fakturisanja su osnovne funkcije menadžera logistike. Oni takođe treba da obezbede uslove za kvalitetno servisiranje tražnje klijenata, da kontrolišu nivo zaliha distributivnog centra, da optimizuju i prilagođavju procese iz domena nadležnosti uz smanjivanje troškova.
Menadžeri logistike moraju da imaju vrlo pouzdan tim te im je u najvećem broju slučajeva prepuštena u potpunosti i selekcija i obuka logističkog tima, pored samog vođenja logističkog tima. Oni obično upravljaju skladištima u kojima se ne nalaze opasne i otrovne supstance, ali kada su u pitanju ovakve materije, i više nego poželjno je poznavanje i način sprovođenja regulativa u oblasti bezbednosti i zaštite na radu. S tim u vezi, potrebno je koordinirati i održavanje higijene prostorija za skladištenje pogotovo u skladištima namirnica za ishranu.
Kako ne bi došlo do dužeg zadržavanja raznih roba, pogotovo pokvarljivih, neophodno je dugoročno isplanirati kada će se i koliko dugo zadržavati pojedine vrste roba. To znači da oni moraju da postave standarde za skladištenje robe i mehanizme pravovremenog transporta. Takođe je bitno i da postoji komunikacija sa raznim sistemima distribucije i sa kurirskim službama.
Planiranje, organizacija i kontrola procesa transporta, skladištenja i fakturisanja su osnovne funkcije menadžera logistike. Oni takođe treba da obezbede uslove za kvalitetno servisiranje tražnje klijenata, da kontrolišu nivo zaliha distributivnog centra, da optimizuju i prilagođavju procese iz domena nadležnosti uz smanjivanje troškova.
Menadžeri logistike moraju da imaju vrlo pouzdan tim te im je u najvećem broju slučajeva prepuštena u potpunosti i selekcija i obuka logističkog tima, pored samog vođenja logističkog tima. Oni obično upravljaju skladištima u kojima se ne nalaze opasne i otrovne supstance, ali kada su u pitanju ovakve materije, i više nego poželjno je poznavanje i način sprovođenja regulativa u oblasti bezbednosti i zaštite na radu. S tim u vezi, potrebno je koordinirati i održavanje higijene prostorija za skladištenje pogotovo u skladištima namirnica za ishranu.
Kako ne bi došlo do dužeg zadržavanja raznih roba, pogotovo pokvarljivih, neophodno je dugoročno isplanirati kada će se i koliko dugo zadržavati pojedine vrste roba. To znači da oni moraju da postave standarde za skladištenje robe i mehanizme pravovremenog transporta. Takođe je bitno i da postoji komunikacija sa raznim sistemima distribucije i sa kurirskim službama.
Preduzećima koje se bavi špedicijom, preduzećima za prevoz
od 6 meseci do 1 godine
do 48 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
- Liderske (veštine vođstva)
- Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
- Administrativne
- Organizacione
- Kreativno razmišljanje
- Analitičko razmišljanje
- Tehničke, manipulativne veštine
- Trgovačke
- Timski rad
- Komunikativnost
- Misaonost
- Skoncentrisanost
- Radoznalost
- Savesnost, odgovoronost
Menadžer logistike radi u kancelariji koja se najčešće nalazi u okviru skladišta jer je potrebna česta komunikacija između zaposlenih i menadžera logistike. U svom radu koristi računar za izradu planova i tabelarnih prikaza kao i za komunikaciju putem elektronske pošte sa dobavljačima i kupcima.
Rad sa ljudima može biti iscrpljujuć.
Najčešće se traži visoka stručna sprema. Znanje engleskog jezika je bitno jer su neretko dobavljači ili kupci iz inostranstva, a znanje rada na računaruje obavezno (MS Office paket). Zbog prirode svog posla bitna je orijentisanost na timski rad, organizatorske sposobnosti, izražena proaktivnost, preciznost i sistematičnost u obavljanju radnih zadataka.
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.