Baza zanimanja

Poslovođa prodajnog objekta

Poslovođe prodajnog objekta organizuju poslovanje u prodajnom objektu, planiraju rad prodajnog osoblja i vode računa o nabavkama robe, kalkulacijama i dokumentaciji. Poslovođa je osoba koja rešava reklamacije kupaca. Takođe, blisko sarađuje sa dobavljačima. Poslovođe rade najčešće u prepodnevnoj smeni, u osmočasovnom radnom vremenu. Većinu posla obavljaju u kancelariji, koja je najčešće u sklopu samog prodajnog objekta. Velik deo radnog vremena provode dajući uputstva saradnicima i podređenima te prema potrebi u timu s drugim stručnjacima rešavaju specifične probleme. Intenzivno sarađuju s ostalim službama i s upravom preduzeća. Poslovođe moraju pratiti i uvoditi novu tehnologiju. Danas je to najčešće informatička tehnologija, koja omogućava fleksibilno upravljanje čitavim proizvodnim ili prodajnim procesom. Dakle, njegovi zadaci su: vođenje radnje, praćenje zaliha, briga o kadrovskom sektoru, briga o marketingu, pospešivanje prodaje, treninzi zaposlenih...
Trgovinsko preduzeće za trgovinu na malo (tehničkim aparatima, prehrambenim proizvodima, tekstilom...)
Uvek su dobrodošle obuke i kursevi iz oblasti upravljanja ljudskim resursima i menadžmenta.
Na ovu poziciju se u glavnom dolazi nakon stečenog radnog iskustva. Zaposleni je prvo prodavac, pa smenovođa, pa tek onda poslovođa...
do 6 meseci
do 60 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
  • Liderske (veštine vođstva)
  • Pregovaračke
  • Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
  • Administrativne
  • Organizacione
  • Analitičko razmišljanje
  • Trgovačke
  • Veština rada pod pritiskom
  • Timski rad
  • Menadžment novca
  • Komunikativnost
  • Energičnost
  • Skoncentrisanost
  • Radoznalost
  • Fleksibilnost
  • Manipulativnost
Značajan ugled među kolegama.
Zbog povećane odgovornosti, često se radi prekovremeno.
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.