Baza zanimanja

TV voditelj/ka

Osmišljavanje tema za emisije, istraživanje, biranje i kontaktiranje adekvatnih gostiju, snimanje priloga van studiija, prezentovanje. Saopštavanje vesti, vođenje dijaloga sa gostima emisije tako da ta emisija bude gledanije od konkurentskih.
Televizijska stanica sa nacionalnom frekvencijom, televizijska stanica sa lokalnom ili regionalnom frekvencijom.
Uvežbavanje javnog nastupa, dikcije, verbalne i neverbalne komunikacije.
Primer prethodnih koraka TV voditeljke Marije Kilibarde sa kojom smo razgovarali je sledeći: 1) RTS-ova škola novinarstva; 2) Britanska poslovna škola za PR; 3)Press služba demokratske stranke; 4) 3.kanal; 5) TV Avala; 6) RTS-zabavna i sportska redakcija; 7) Tv Prva.
od 2 do 3 godine
do 48 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
  • Liderske (veštine vođstva)
  • Pregovaračke
  • Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
  • Organizacione
  • Kreativno razmišljanje
  • Timski rad
  • Komunikativnost
  • Energičnost
  • Druželjubivost
  • Manipulativnost
Posao je dinamičan, svaki dan je drugačiji, radi se u timu. Česta su putovanja, upoznavanje različitih profila ljudi...
Prevelika zainteresovanost javnosti za privatni segment života TV lica.
U praksi se sreću TV voditelji sa vrlo različitim obrazovanjem.
Postoji razlika između voditelja, koji u studiju vode emisije, reportera, koji idu na teren i izveštavaju i prezentera koji čitaju teskst.
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.