Baza zanimanja
Andragog/andragoškinja
Andragozi poznaju sve karakteristike, specifičnosti i načine na koje odrasli ljudi uče i znaju kako da prilagode proces učenja tako da odgovara potrebama odraslog polaznika, i da podstiču lični razvoj pojedinca. Isto tako, andragozi se bave i barijerama sa kojima se odrasli polaznici susreću tokom učenja ili obrazovanja i na koji način mogu biti prevaziđeni. Tokom procesa učenja i obrazovanja, andragozi su velika podrška nastavnicima ili predavačima u osmišljavanju sadržaja ili prilagođavanju metoda odraslim polaznicima, a često i sami realizuju različite obrazovne aktivnosti.
Oni analiziraju potrebe za znanjima i veštinama različitih kategorija odraslih i potrebe za obukama kompanija i tržišta rada, razvijaju programe i planove obrazovanja i obuke odraslih u različitim kontekstima i područjima, upravljaju organizacijom obrazovanja i procesom nastave i učenja odraslih, evaluiraju obrazovne programe, procese, organizaciju i postignuća u obrazovanju i obuci odraslih. Takođe, oni vrše profesionalno informisanje, savetovanje i vođenje odraslih i učestvuju u regrutovanju i selekciji ljudskih resursa, kreiraju procedure i kriterijume za proveru i unapređenje kvaliteta u obrazovanju odraslih i pružaju savetodavnu podršku u unapređenju rada i profesionalnom razvoju nasztavnika, instruktora i organizatora obrazovanja odraslih.
Oni analiziraju potrebe za znanjima i veštinama različitih kategorija odraslih i potrebe za obukama kompanija i tržišta rada, razvijaju programe i planove obrazovanja i obuke odraslih u različitim kontekstima i područjima, upravljaju organizacijom obrazovanja i procesom nastave i učenja odraslih, evaluiraju obrazovne programe, procese, organizaciju i postignuća u obrazovanju i obuci odraslih. Takođe, oni vrše profesionalno informisanje, savetovanje i vođenje odraslih i učestvuju u regrutovanju i selekciji ljudskih resursa, kreiraju procedure i kriterijume za proveru i unapređenje kvaliteta u obrazovanju odraslih i pružaju savetodavnu podršku u unapređenju rada i profesionalnom razvoju nasztavnika, instruktora i organizatora obrazovanja odraslih.
Nevladinim organizacijama, kompanijama (kao menadžer ljudskih resursa), školama za osnovno obrazovanje odraslih, centru za socijalni rad, zatvorima...
Završen fakultet, volontiranje u drugim nevladinim organizacijama i institucijama, spremnost na kontinuirano učenje i obrazovanje..
do 6 meseci
do 48 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
- Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
- Organizacione
- Istraživačke
- Kreativno razmišljanje
- Analitičko razmišljanje
- Pomagačke, humanističke
- Timski rad
- Komunikativnost
- Druželjubivost
- Misaonost
- Radoznalost
- Savesnost, odgovoronost
- Fleksibilnost
- Dobrodušnost
Širok spektar mogućnosti za zaposlenje, može biti kreativan posao.
Ponekad može da bude komplikovan rad sa ljudima (zbog barijera u učenju), prepoznatljivost na tržištu rada još uvek nije na zavidnom nivou,
Andragogija polazi od ideje da svako može da uči bez obzira na godine. Učenje dece i mladih se kvalitativno razlikuje od učenja odraslih i razlikuje se način na koji različite starosne grupe pristupaju različitom sadržaju i kakve koristi imaju od njega na duže staze. Suštinska razlika između učenja dece i učenja odraslih jeste u životnom iskustvu koje odrasla osoba nosi sa sobom i donosi u proces obrazovanja i učenja.
Ona izučava fenomen obrazovanja odraslih iz različitih sfera života, zato postoji socijalna andragogija, porodična andragogija, andragogija rada, andragogija komunikacija i medija, marketing u obrazovanju, menadžment u obrazovanju, razvoj ljudskih resursa…
Na kraju, andragogija istražuje obrazovanje i učenje odraslih i kroz tri kategorije: formalno obrazovanje (učenje i obrazovanje u školskim institucijama), neformalno obrazovanje (obrazovanje van školskih institucija), informalno učenje (svakodnevno učenje kroz interakciju sa drugim ljudima).
Ona izučava fenomen obrazovanja odraslih iz različitih sfera života, zato postoji socijalna andragogija, porodična andragogija, andragogija rada, andragogija komunikacija i medija, marketing u obrazovanju, menadžment u obrazovanju, razvoj ljudskih resursa…
Na kraju, andragogija istražuje obrazovanje i učenje odraslih i kroz tri kategorije: formalno obrazovanje (učenje i obrazovanje u školskim institucijama), neformalno obrazovanje (obrazovanje van školskih institucija), informalno učenje (svakodnevno učenje kroz interakciju sa drugim ljudima).
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.