Baza zanimanja

Influenser/ka

U marketinškom smislu, influenser je neko ko navodi druge da donose određene potrošačke odluke. Ukratko, sako osoba ima poziciju ili moć da navede druge ljude da izaberu jedan proizvod u odnosu na drugi, smatra se da ta osoba utilče na tržište. Pravi infu+luenser je osoba koja ima moć da ubedi svoju publiku, jer se njeni postupci i mišljenja smatraju vrednim.

Oni eksponiraju sebe i šire znanje u kome su stručni ili predstavljaju svoj hobi koji im ide od ruke. Oni su svakodnevno aktivni na društvenim mrežama i svaku svoju objavu unapred isplaniraju. Teme kojima se bave su različite: prikaz dnevne rutine, savetovanje šta treba, a šta ne treba uraditi u određenim situacijama, preporuke za različite proizvode, turističke destinacije, tretmane, poslove, modne savete, ispovesti, odgovore na pitanja, komentarisanje klipova itd.
Samozaposlen
Poželjna, ali ne i neophodna, je obuka u oblasti javnog nastupa i prezentacionih veština.
od 1 do 2 godine
do 48 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
  • Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
  • Organizacione
  • Istraživačke
  • Kreativno razmišljanje
  • Veština rada pod pritiskom
  • Komunikativnost
  • Energičnost
  • Druželjubivost
  • Radoznalost
  • Fleksibilnost
Ovaj posao čini se veoma privlačnim zbog toga što ne iziskuje određeni stepen obrazovanja i što svakome daje prostora da se izrazi onako kako želi.
Jedan od najvećih izazova ovog posla jeste kako biti jedinstven, upečatljiv, kreativan, interesantan, dopadljiv, kako privući ljude da prate baš njihove objave u moru drugih. Potrebno je dosta vremena i ulaganja kako bi se stekao određeni broj pregleda i pratioca sadržaja koji kreirate da bi se mogla zaraditi veća suma novca.
Influenser potiče od engleske reči influence koja u prevodu znači „uticaj“. To znači da osoba čije je zanimanje influenser ima armiju pratilaca na društvenim mrežama i ogroman uticaj na iste. Osim "influenseri", nazivaju se još i jutjuberi, blogeri, vlogeri.
U ovom poslu nema mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.