Baza zanimanja
Influenser/ka
Influenseri su osobe koje eksponiraju sebe i šire znanje u kome su stručni ili predstavljaju svoj hobi koji im ide od ruke. Oni su svakodnevno aktivni na društvenim mrežama i svaku svoju objavu unapred isplaniraju. Teme kojima se bave su različite: prikaz dnevne rutine, savetovanje šta treba, a šta ne treba uraditi u određenim situacijama, preporuke za različite proizvode, turističke destinacije, tretmane, poslove, modne savete, ispovesti, odgovore na pitanja, komentarisanje klipova itd.
Samozaposlen
Poželjna, ali ne i neophodna, je obuka u oblasti javnog nastupa i prezentacionih veština.
preko 2000 evra
od 1 do 2 godine
do 48 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
- Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
- Kreativno razmišljanje
- Veština rada pod pritiskom
- Komunikativnost
- Energičnost
- Druželjubivost
- Radoznalost
- Fleksibilnost
Ovaj posao čini se veoma privlačnim zbog toga što ne iziskuje određeni stepen obrazovanja i što svakome daje prostora da se izrazi onako kako želi i postane poznato lice.
Jedan od najvećih izazova ovog posla jeste kako biti jedinstven, upečatljiv, kreativan, interesantan, dopadljiv, kako privući ljude da prate baš njihove objave u moru drugih, uz to i veliki početni ulog. Potrebno je dosta vremena i ulaganja kako bi se stekao određeni broj pregleda i pratioca sadržaja koji kreirate da bi se mogla zaraditi veća suma novca.
Influenser potiče od engleske reči influence koja u prevodu znači „uticaj“. To znači da osoba čije je zanimanje influenser ima armiju pratilaca na društvenim mrežama i ogroman uticaj na iste. Osim "influenseri", nazivaju se još i jutjuberi, blogeri, vlogeri.
U ovom poslu nema mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.