Baza zanimanja

Tehničar/ka drumskog saobraćaja

prikupljanje, analiza i praćenje podataka o putničkom i teretnom saobraćaju, evidentiranje prisutnosti vozača i raspoređivanje voznog osoblja, provera raspoloživosti i ispravnosti saobraćajne signalizacije, učešće u izradi reda vožnje, poslovi održavanja vozila, tehnički pregledi, registracija vozila, dispečerski i skladišni poslovi.

Saobraćajni tehničar prati podatke koji su bitni za obavljanje usluga u prometu putnika i tereta i organizaciji ekonomično i sigurno iskorištavanje vozila. Učestvuje u izradi kalkulacija cena putničkog i teretnog prevoza, vodi dokumentaciju koja je potrebna pri obavljanju otpremničko špediterskih obveza. Obavlja i administrativne poslove osiguravanja putnika i tereta.

Posao saobraćajnog tehničara odnosi si i na osiguravanje vozila i putnika, nabavku rezervnih delova, goriva, maziva i nadzor osoblja za održavanje vozila. Može voditi i skladišno poslovanje u skladištima drumskih teretnih terminala.
radionicama za tehničke preglede i održavanje vozila, u skladištima...
Srednja stručna škola, Mašinska škola, Saobraćajna škola, Politehnička škola
Samoinicijativno usavršavanje i učenje i praćenje dostupnih seminara i obuka u toj oblasti.
do 48 sati nedeljno
Radno vreme nije fleksibilno.
  • Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
  • Organizacione
  • Analitičko razmišljanje
  • Tehničke, manipulativne veštine
  • Trgovačke
  • Komunikativnost
  • Misaonost
  • Savesnost, odgovoronost
Posao se može raditi u radionici, u kancelariji i sa strankama, što čini posao jako dinamičnim.
U svom radu povremeno se suočavaju sa saobraćajnim nesrećama, povremeno su izloženi buci i velikoj koncentraciji štetnih gasova.
S obzirom na to da su poslovi raznovrsni, tehničar saobraćaja trebao bi biti uopšte okretna i snalažljiva osoba, dobrih organizacionih sposobnosti. Najčešće u svom radu koriste kompjutere, te bi bilo neophodno poznavanje rada na kompjuteru sa prilagođenim programima. kako često vodi brigu o raznim podacima i organizaciji saobraćaja. Važna je i savesnost i pedantnost u radu. Zbog rada sa strankama potrebna je smirenost, elokventnost i sposobnost dobre komunikacije, kao i sposobnost za rad u timu.
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.