Baza zanimanja
Administartivni službenik/ca - Referent/kinja
Administrativni službenik može da radi na različitim poslovima u organima državne uprave (županijski uredi, ministarstva, policija, poreska i carina, katastar, zavodi za penzijsko i zdravstveno i dr.), lokalne samouprave (opštine, gradovi), pravosuđa (opština, okrug). i prekršajni sud, advokati, notari) i razne druge institucije (škole, vrtići, domovi zdravlja, socijalne zaštite). Rad administrativnog referenta je usmeren i ograničen na one sadržaje koji se odnose na delokrug rada i nadležnost ustanove u kojoj su zaposleni. Ono što im je zajedničko je kombinacija obrade dokumenata i rada sa strankama, a po potrebi i komunikacija sa drugim službenicima u kancelariji i sa različitim institucijama i kompanijama. Administrativni službenik upućuje stranke koja dokumenta treba da donesu na uvid i koje obrasce treba da popune da bi dobili traženi dokument. Zatim priprema tražena dokumenta i vodi evidenciju o njima.
Administrativni službenici u svom radu koriste računare i druga kancelarijska pomagala.
Administrativni službenici u svom radu koriste računare i druga kancelarijska pomagala.
Gradska uprava, fakultet, administrativne jedinice u okviru firmi
Rad u NVO sektoru, praksa tokom fakulteta u računovodstvenoj agenciji
od 1 do 2 godine
do 48 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
- Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
- Administrativne
- Organizacione
- Analitičko razmišljanje
- Veština rada pod pritiskom
- Timski rad
- Komunikativnost
- Skoncentrisanost
- Udubljenost
- Savesnost, odgovoronost
- Fleksibilnost
Upoznavanje mnogih zanimljivih ljudi.
Česta jednoličnost posla.
Upravni službenici trebaju poznavati kancelarijsko poslovanje i korespondenciju, upravni postupak, imovinsko pravo, porodično pravo, radno pravo i državno ustrojstvo Republike Srbije.
Administrativni referent treba da poznaje i koristi kompjuterske programe. Za svakodnevnu komunikaciju sa klijentima, drugim službenicima u kancelariji i sa drugim kolegama potrebne su dobro razvijene komunikacijske veštine.
Administrativni referent treba da poznaje i koristi kompjuterske programe. Za svakodnevnu komunikaciju sa klijentima, drugim službenicima u kancelariji i sa drugim kolegama potrebne su dobro razvijene komunikacijske veštine.
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.