Baza zanimanja
Copywriter
Copywriter se bavi osmišljavanjem oglasnih rešenja, pisanjem blogova, slogana, stihova za reklamne džinglove, ali i pisanjem promotivnih emailova, scenarija za reklamne spotove itd. U zavisnosti od medija za koji se piše, posao copywritera može značajno da se razlikuje. Upravo od toga zavisi i koja specifična znanja morate da posedujete. Naravno, pre svega treba da posedujete univerzalne veštine koje su neophodne za ovu profesiju.
proverava informacije, prepoznaje biteh informacije, ima sposobnost kvalitetnog istraživačkog posla, razume događaje u svetu oko sebe, tumači ih na način koji može da vam pomogne u poslu, ima osećaj za humor, harizmatičnost, timski duh...( sve to je potrebno kako bi na pravi način razumeli potrebe publike kojoj se obraćate), ume da transformiše svoj stil pisanja u zavisnosti od toga kome se obraća i da svaki put to zvuči autentično i blisko ciljnoj grupi.
proverava informacije, prepoznaje biteh informacije, ima sposobnost kvalitetnog istraživačkog posla, razume događaje u svetu oko sebe, tumači ih na način koji može da vam pomogne u poslu, ima osećaj za humor, harizmatičnost, timski duh...( sve to je potrebno kako bi na pravi način razumeli potrebe publike kojoj se obraćate), ume da transformiše svoj stil pisanja u zavisnosti od toga kome se obraća i da svaki put to zvuči autentično i blisko ciljnoj grupi.
Agencije za copywriting (usluge kreativnog pisanja), različite kompanije i privatni klijenti.
Poželjno je poznavanje SEO-a (Search Engine Optimization), da poseduje iznanja iz obrade fotografije, da poznaje način funkcionisanja društenih mreža i email marketinga, da poseduje veštine pisanja za internet i istraživačke veštine.
Rad u novinarskim agencijama i magazinima.
od 6 meseci do 1 godine
do 60 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
- Pregovaračke
- Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
- Istraživačke
- Kreativno razmišljanje
- Komunikativnost
- Misaonost
- Skoncentrisanost
- Udubljenost
- Radoznalost
- Fleksibilnost
Velika potražnja za ovim poslom, raznovrsnost tema o kojima se može pisati i ispoljavanje kreativnosti.
Copywriteri često treba da ispunjavaju kratke rokove, dok kreativnost ne može uvek da bude na istom nivou.
Sve više kompanija ove stručnjake angažuje part time i plaća po učinku. Na taj način neko ko je copywriter može da radi istovremeno i za više brendova ili klijenata i da zarađuje znatno više od prosečne plate. Ne samo da su ova zanimanja danas popularna na tržištu i među poslodavcima, nego su to zanimanja za koja nije više potrebno godinama učiti i završavati fakultet. Online tutorijali, stručne obuke, praksa, sve su ovo načini da se postane dobar stručnjak u nekoj od ovih oblasti. Potrebna je samo dobra volja i motivacija.
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.