Baza zanimanja
Hotelijer/ka (Recepcioner/ka)
Recepcioner posreduje pri davanju usluga gostima hotela, motela ili drugih smeštajnih objekata. Glavni posao mu je komunikacija sa ljudima, bilo u neposrednom kontaktu ili telefonski, i ova komunikacija se često odvija na stranom jeziku. Gosti se pri dolasku u hotel javljaju prvo recepcioneru. Ako nisu unapred rezervisali smeštaj u hotelu, recepcioner će im reći ima li u hotelu mesta ili ne. Ako je smeštaj u hotelu moguć, dodeliće im sobu prema njihovoj želji i uputiti ih u deo hotela u kojem se nalazi njihova soba. Recepcioner vodi preciznu evidenciju o popunjenosti hotela i o planiranim datumima dolazaka i odlazaka gostiju. Takva evidencija mu omogućava da u svakom trenutku, a i unapred, zna koliko i kakve (jednokrevetne, dvokrevetne itd.) sobe ima na raspolaganju.
Odgovornosti recepcionera: dodeljivanje soba gostima hotela, evidencija osnovnih podataka o gostima, evidencija o popunjenosti hotela i o planiranim datumima dolazaka i odlazaka gostiju, slanje potvrda o rezervaciji, čuvanje ključeva hotelskih prostorija, pružanje informacija o uslugama, rad sa novcem, čekovima ili kreditnim karticama
Odgovornosti recepcionera: dodeljivanje soba gostima hotela, evidencija osnovnih podataka o gostima, evidencija o popunjenosti hotela i o planiranim datumima dolazaka i odlazaka gostiju, slanje potvrda o rezervaciji, čuvanje ključeva hotelskih prostorija, pružanje informacija o uslugama, rad sa novcem, čekovima ili kreditnim karticama
Hotel, hostel.
- Fakultet za turistički i hotelijerski menadžment (Univerzitet Singidunum)
- Fakultet zdravstvenih, pravnih i poslovnih studija u Valjevu (Univerzitet Singidunum)
- Prirodno-matematički fakultet (Univerzitet u Novom Sadu)
- Visoka hotelijerska škola strukovnih studija (Visoka škola strukovnih studija, Beograd)
- Visoka poslovna škola strukovnih studija Novi Sad (Visoka škola strukovnih studija, Novi Sad)
Kurs engleskog jezika u turizmu.
Rad u hotelima
do 6 meseci
do 60 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
- Liderske (veštine vođstva)
- Pregovaračke
- Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
- Administrativne
- Organizacione
- Kreativno razmišljanje
- Trgovačke
- Veština rada pod pritiskom
- Timski rad
- Komunikativnost
- Energičnost
- Druželjubivost
- Skoncentrisanost
- Savesnost, odgovoronost
- Fleksibilnost
Rad sa puno ljudi iz raznih krajeva sveta, nadogradnja znanja, dinamičnost.
Nedostatak slobodnog vremena i u toku sezone i praznika.
Posao u hotelu uglavnom ne zahteva školovanje na visokoškolskim ustanovama. Ipak, za mogućnost napredovanja i postizanje veće plate potrebno je pokazati znanja i veštine koje se stiču na visokim ustanovama.
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.