Baza zanimanja

Dizajner/ka multimedija

Parametri dizajna su oni društveni, ljudski, tehničko-tehnološki i organizacioni činitelji koji uslovljavaju nastanak, razvoj i napredak industrijskog oblikovanja. Dva osnovna parametra dizajna su: društvenoekonomski i kulturni parametar. Ova dva parametra jedan drugog uslovljavaju.

Po društveno-ekonomskom parametru, zadatak dizajnera nije samo oblikovanje proizvoda funkcionalne perfekcije nego oblikovanje sastava i procesa, zadovoljenje ljudskih potreba tako da u kreativan proces stvaranja svog okruženja bude uključen sam korisnik. Prema kulturnim parametrima dizajna, dizajn proizvoda bitno deluje na formiranje kulturnih i društvenih vrednosti i korisnika koji je njime okružen.

Dizajneri koji stvaraju sistem vizuelnih i audio medija i komunikacija se stečenim znanjima i veštinama osposobljavaju da dizajniraju pojedine medije, definišu poruke (poznatiji kao Copywriter) i obezbeđuju komunikacije širokog spektra prostiranja i dejstva na ljude i poslovni svet. U tom smislu izučavaju se veb dizajn, dizajniranje igara, digitalni video, digitalni audio, animacija i dr. U radu se služe kompjuterima koji olakšavaju izradu nacrta.
Firma za izradu veb sajtova, mediji, multimedijalni studiji, razne organizacije
Rad na računarskim programima za animaciju i trodimenzionalnu animaciju
volontiranje, praksa, asistent dizajnera multimedija
do 6 meseci
do 48 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
  • Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
  • Organizacione
  • Kreativno razmišljanje
  • Timski rad
  • Misaonost
  • Udubljenost
  • Fleksibilnost
Dizajneri rade u udobnim, dobro osvijetljenim kancelarijama, najčešće u dnevnoj smeni. U radu se služe računarima, opremljenim vrhunskim grafičkim programima, koji omogućuju trodimenzionalni prikaz i animaciju. Dobra je perspektiva za zapošljavanje dizajnera svuda u svetu. Posao podrazumeva stalno usavršavanje. Moguć rad od kuće.
Zahteva se velika predanost radu, postoji vezanost uz definisane rokove, često se na poslu ostaju duže.
Dizajneri moraju biti kreativni i imati razvijenu sposobnost estetske procene. Važno je da su precizni u radu, poželjno je da vole saradnju s drugim ljudima i da su komunikativni i spremni raditi dugo i povremeno se odricati uobičajenih trenutaka odmora.
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.