Baza zanimanja
Direktor/ka prodaje
Direktor prodaje odgovoran je za planiranje, implementaciju i upravljanje strategijom prodaje kompanije. Ova uloga zahteva izuzetne veštine vođenja, komunikacije, pregovaranja i strateškog planiranja.
Zadaci: Sastanci sa najvećim klijentima, mentorisanje i savetovanje sa kolegama koji se bave prodajom. Planiranje strateškog razvoja firme, informisanje o bitnim političko-ekonomskim činiocima na tržištu. Širenje posla, ostvarivanje plana prodaje, organizacija posla, uvođenje novih kanala prodaje, unapređenje prodaje.
Zadaci: Sastanci sa najvećim klijentima, mentorisanje i savetovanje sa kolegama koji se bave prodajom. Planiranje strateškog razvoja firme, informisanje o bitnim političko-ekonomskim činiocima na tržištu. Širenje posla, ostvarivanje plana prodaje, organizacija posla, uvođenje novih kanala prodaje, unapređenje prodaje.
svim industrijama - od maloprodaje do proizvodnje i usluga (internet kompanija, Osiguravajuća kuća, preduzeće za veleprodaju ili maloprodaju, trgovine i mnoge druge).
Seminari o prodaji, pregovaranju i komunikacijskim veštinama mogu biti veoma koristan dodatak formalnom obrazovanju.
U početku karijere se obavljaju razne aktivnosti i zadaci koji su potrebni u datom trenutku, tek kasnije (nekada i posle par godina) se ljudi profilišu do direktorske pozicije. Neke od pozicija koje prethode mestu Direktora prodaje su: direktor prodajnih kanala, šef službe, asistent direktora prodaje.
preko 3 godine
do 60 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
- Liderske (veštine vođstva)
- Pregovaračke
- Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
- Administrativne
- Organizacione
- Analitičko razmišljanje
- Veština rada pod pritiskom
- Timski rad
- Menadžment novca
- Komunikativnost
- Energičnost
- Misaonost
- Skoncentrisanost
- Savesnost, odgovoronost
- Fleksibilnost
Mogućnost da se utiče na poslovanje firme i da se kreiraju poslovne politike na željeni način. Upoznavanje raznih zanimljivih ljudi, stalni kontakti sa njima, kao i uvežbavanje da se na stvari gleda iz perspektive drugih ljudi. Postoji mogućnost za stalno usavršavanje, lično napredovanje i komunikaciju. Posao nije strogo vezan za kancelariju.
Česta putovanja, otežano planiranje godišnjih odmora zbog obaveza. Posao zahteva stalno praćenje konkurencije.
Za ovu poziciju obično je potrebno visoko obrazovanje, a relevantne oblasti uključuju ekonomiju, biznis, marketing ili menadžment.
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.