Baza zanimanja
Menadžer/ka projekata
Projektni menadžer ima odgovornost planiranja i izvođenja bilo kakvog projekta. On raspoređuje resurse, odredjuje vremenske rokove, upravlja komunikacijom u timu, budžetom projekta, analizira rizike, delegira zadatke. U njegov posao ulazi i definisanje projekata, oblikovanje organizacije i sastavljanje tima, kontrola i dokumentacija projekta, kao i rukovođenje u svim fazama projekta. Ovo znači da projektni menadžer mora posedovati Dakle, njegova glavna dužnost je da osigura uspeh projekta, putem minimalizovanja rizika. Ovo se postiže kroz niz metoda, a dobar projektni menadžer mora poznavati sve sistematske veštine menadžera.
Državna i privatna privredna, nevladive organizacije
Pohađanje kurseva, seminara i predavanja o vođenju projekata.
Potrebno je višegodišnje iskustvo u vođenju projekata.
od 1 do 2 godine
do 60 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
- Liderske (veštine vođstva)
- Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
- Administrativne
- Organizacione
- Analitičko razmišljanje
- Timski rad
- Komunikativnost
- Energičnost
- Druželjubivost
- Skoncentrisanost
- Savesnost, odgovoronost
- Fleksibilnost
Izuzetno dinamičan posao koji uključuje mnogobrojne sastanke, putovanja, kontakte sa partnerima iz različitih oblasti i sredina. Svaki projekat ima nešto specifično, tako da uvek radite nešto drugačije i stičete nova znaja i bogatite svoje iskustvo.
Menadžer projekata ima veliku odgovornost, dešava se da kordinira veliki broj ljudi, donosi odluke koje mogu uticati na tok i kvalitet projekta. Često rade prekovremeno kako bi ispoštovali rokove.
Osnovna znanja koja projektni menadžer mora da poseduje:
razvoj, vođenje i organizaciju projekata, napredne metode Project managementa, napredne kvantitativne finansijske metode, pravljanje i korišćenje alata za vođenje projekata, vođenje finansija i investicija, planiranje i upravljanje ljudskim resursima, vođenje i organizaciju timova, lične veštine pregovaranja, liderstvo, pravilno donošenje odluka u poslovnom okruženju.
razvoj, vođenje i organizaciju projekata, napredne metode Project managementa, napredne kvantitativne finansijske metode, pravljanje i korišćenje alata za vođenje projekata, vođenje finansija i investicija, planiranje i upravljanje ljudskim resursima, vođenje i organizaciju timova, lične veštine pregovaranja, liderstvo, pravilno donošenje odluka u poslovnom okruženju.
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.