Baza zanimanja

Bankarski/a službenik/ca

Šalterski službenici u bankama obavljaju vrlo širok dijapazon bankarskih poslova: obavljaju uplate, isplate i prenos sredstava, primaju depozite i uplate za kredite, ispunjavaju obrasce neophodne za odobravanje kredita i drugih bankovnih usluga, prodaju ili kupuju strani novac. Pre nego što isplate novac ili obave neku transakciju šalterski službenici u bankama moraju da provere podatke koji se odnose na broj računa, ime banke, tačnost iznosa, ispravnost ispunjenih dokumenata, a naravno moraju utvrditi i identitet osobe za koju obavljaju uslugu.

Posebno pažljivo moraju da prebroje novac prilikom uplate ili isplate. Moraju da provere ispravnost podataka navedenih u čeku. Pri obavljanju svog posla bankarski službenik koristi aparate za računanje i kompjuterske terminale. Kompjuterski terminali najčešće omogućavaju direktan uvid u stanje računa klijenta korisnika usluge. Savremena informatička tehnologija omogućava ispunjavanje obrazaca, uplatnica i naloga za isplatu tako da se ta vrsta posla sve manje obavlja ručno. Radno vreme šalterskih službenika u bankama počinje pre i završava se nakon radnog vremena u kojem je banka otvorena za svoje klijente. Dan započinju brojeći novac kojim će tog dana raditi, a zatim proveravaju i overavaju taj iznos kod svojih rukovodilaca. Šalterski službenici tokom radnog dana koriste se novcem za isplatu ili uplatu i odgovorni su za njegovu sigurnost i pravilnu upotrebu. Nakon zatvaranja banke za klijente šalterski službenici moraju da prebroje novac u blagajni, izlistaju uplatnice i naloge za isplatu i utvrde stanje u dnevnoj blagajni. Moraju da urede i čekove i izvode kreditnih kartica. Na kraju dana moraju da sastave statističke izveštaje i da izrade dnevne bilanse, koji služe za finansijsko knjigovodstvo.
u svim bankama i drugim finansijskim organizacijama: štedionicama, štedno-kreditnim zadrugama i drugim finansijskim institucijama
od 6 meseci do 1 godine
do 48 sati nedeljno
Radno vreme nije fleksibilno.
  • Pregovaračke
  • Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
  • Administrativne
  • Organizacione
  • Analitičko razmišljanje
  • Timski rad
  • Menadžment novca
  • Komunikativnost
  • Druželjubivost
  • Skoncentrisanost
  • Udubljenost
  • Savesnost, odgovoronost
Rad sa ljudima.
Rad pod pritiskom zbog velike odgovornosti za velike sume novca.
Bankarski službenik bi trebao da poseduje sledeće osobine i veštine: komunikativnost, visok nivo koncentracije, prosečan ili napredni nivo znanja engleskog jezika, prosečno znanje iz matematike, poznavanje rada na računaru, preciznost, organizovanost, strpljivost, preduzimljivost i lepe manire.
U ovom poslu nema mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje neće biti posla za 5 narednih godina.