Baza zanimanja
Sekretar/ica
Poslovni/na sekretar/ica je osoba koja koordinira i obavlja kancelarijske poslove. Kompanija može imati zaposlenu jednu ili veći broj sekretara/ica u zavisnosti od veličine same kompanije i potrebe posla. Uglavnom u većim kompanijama svako odeljenje ili svaki rukovodilac odeljenja ima po jednu sekretaricu. Ovlašćenja i odgovornosti sekretarice razlikuju se u zavisnosti od vrste preduzeća ili ustanove u kojoj rade i od formalnih nadležnosti koje su određene unutrašnjim pravilnicima ustanove ili kompanije.
Poslovni/na sekretar/ica vodi računa da rukovodioci, zaposleni radnici, klijenti i poslovni partneri kompanije pravovremeno dobijaju potrebne informacije, važne za održavanje dobrih internih odnosa i dobre poslovne odnosa sa spoljnim partnerima. U dogovoru sa rukovodiocem zakazuje sastanke i vodi računa o rasporedu njegovih sastanaka, vremenu i mestu njihovog održavanja. Zbog toga je potrebno da je sekretarica
savesna i pedantna osoba koja svoje beleške i obaveze uredno vodi, kako ne bi propustila da podseti rukovodioca na neku od njih.
Sekretar/ica odgovara na direktne ili telefonske upite, dočekuje klijente, poslovne partnere, zaposlene i dr. koji su došli kod rukovodioca i uslužuje ih dok ih rukovodilac ne primi. Takođe, poslovna sekretarica prima i šalje dnevnu, običnu i e-mail poštu naslovljenu na odeljenje u kojem radi, i vodi evidenciju o tome. Prema uputstvima rukovodioca piše poslovne dopise i pisma, popunjava različite formulare, obrasce i sl. Osim računara i telefona svakodnevno se služe i ostalim kancalarijskim uređajima: telefonom, faksom, skenerom, fotokopir mašinom, diktafonom i sl.
Poslovni/na sekretar/ica vodi računa da rukovodioci, zaposleni radnici, klijenti i poslovni partneri kompanije pravovremeno dobijaju potrebne informacije, važne za održavanje dobrih internih odnosa i dobre poslovne odnosa sa spoljnim partnerima. U dogovoru sa rukovodiocem zakazuje sastanke i vodi računa o rasporedu njegovih sastanaka, vremenu i mestu njihovog održavanja. Zbog toga je potrebno da je sekretarica
savesna i pedantna osoba koja svoje beleške i obaveze uredno vodi, kako ne bi propustila da podseti rukovodioca na neku od njih.
Sekretar/ica odgovara na direktne ili telefonske upite, dočekuje klijente, poslovne partnere, zaposlene i dr. koji su došli kod rukovodioca i uslužuje ih dok ih rukovodilac ne primi. Takođe, poslovna sekretarica prima i šalje dnevnu, običnu i e-mail poštu naslovljenu na odeljenje u kojem radi, i vodi evidenciju o tome. Prema uputstvima rukovodioca piše poslovne dopise i pisma, popunjava različite formulare, obrasce i sl. Osim računara i telefona svakodnevno se služe i ostalim kancalarijskim uređajima: telefonom, faksom, skenerom, fotokopir mašinom, diktafonom i sl.
državna institucija, nevladina organizacija, privatna poslovna firma
Stručna praksa
do 6 meseci
do 48 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
- Pregovaračke
- Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
- Administrativne
- Organizacione
- Istraživačke
- Analitičko razmišljanje
- Veština rada pod pritiskom
- Timski rad
- Komunikativnost
- Energičnost
- Skoncentrisanost
- Radoznalost
- Savesnost, odgovoronost
- Fleksibilnost
Mogućnost stvaranja poslovnih kontakata i dobre komunikacije sa partnerskim institucijama. Ovo zanimanje podrazumeva različite vrste svakodnevnih manjih poslova.
Dugo sedenje može izazvati bolove u ledjima.
U suštini, ovo zanimanje podrazumeva tehničko - logističku podršku: poznavanje rada na računaru, poznavanje jezika, telefoniranje, vođenje računa o administraciji, praćenje rokova...
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.