Baza zanimanja

Menadžer/ka za procenu rizika (na projektima)

Upravljanje rizicima na projektu je proces identifikovanja, analize i reagovanja na bilo koji rizik koji se javlja tokom životnog ciklusa projekta kako bi se pomoglo projektu da ostane na pravom putu i ​​ispuni svoj cilj. Upravljanje rizicima nije samo reaktivno, trebalo bi da bude deo procesa planiranja kako bi se utvrdio rizik koji bi se mogao desiti na projektu i kako bi se utvrdio način kontrolisanja tog rizika ako se zaista dogodi.

risk manager je pojedinac koji preuzima odgovornost za identifikaciju, kontrolu i konačno smanjenje rizika sa kojima se organizacija suočava. Upravljanje rizikom igra centralnu i kritičnu ulogu u ukupnom upravljanju poslovanjem, sa širokim implikacijama. Akcije menadžera rizika imaju direktan uticaj na finansijske performanse, efikasnost, učinak, zdravlje i bezbednost, konkurentnost, stabilnost i ukupan uspeh projekta ali i same kompanije.

Menadžer rizika pruža sveobuhvatan pregled projektnih rizika i mogućnosti i njihovih strategija za ublažavanje (za potencijal) i koristi mogućnosti za podršku odlukama. Menadžeri rizika predstavljaju ključne igrače u upravljanju rizicima na projektima. Većina menadžera rizika obezbeđuje usklađenost sa procedurama i procesima. Konkretno, oni su odgovorni za analizu profila rizika.

Menadžer rizika takođe ima dodatne funkcije kao što su:

Menadžer rizika je odgovoran za sprovođenje procene rizika kako bi se identifikovali potencijalni rizici i prilike koje bi mogle uticati na projekat. Oni koriste različite alate i tehnike za obavljanje ovih procena, koje im pomažu da utvrde verovatnoću i uticaj svakog rizika.
Potencijalni rizici i mogućnosti se procenjuju da bi se utvrdila njihova verovatnoća i uticaj. Zatim se razvijaju planovi ublažavanja kako bi se smanjili potencijalni uticaji ovih rizika i prilika. Menadžer rizika pregleda i odobrava planove, strategije i izveštaje za procenu i upravljanje rizikom. Ovo osigurava da se u planiranju projekta uzmu u obzir svi rizici i mogućnosti .
Menadžer rizika je odgovoran za nadgledanje budžeta za upravljanje rizicima i raspodelu sredstava za različite aktivnosti za smanjenje rizika. Ovo uključuje identifikovanje rizika koji zahtevaju dodatno finansiranje i opravdavanje ove potrebe višem rukovodstvu.
Svest o riziku je važan deo posla menadžera rizika. Oni rade na tome da svi u projektnom timu budu svesni potencijalnih rizika i znaju kako da ih ublaže. Menadžer rizika takođe komunicira sa drugim zainteresovanim stranama kako bi ih informisao o statusu rizika.

Izveštavanje o riziku je još jedna ključna funkcija menadžera rizika. Oni kreiraju izveštaje koji dokumentuju ukupni rizik projekta i prate napredak aktivnosti ublažavanja. Oni takođe izveštavaju o ključnim indikatorima rizika.

Menadžer projekta treba da izradi plan upravljanja rizikom, a menadžer rizika treba da izvrši plan. Ako menadžer rizika nije određen, za ove aktivnosti je odgovoran projektni menadžer ili menadžer programa.
Bankama, Osiguravajućim društvima
Rad na asistentskim i volonterskim pozicijama.
do 6 meseci
do 48 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
  • Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
  • Organizacione
  • Kreativno razmišljanje
  • Analitičko razmišljanje
  • Veština rada pod pritiskom
  • Timski rad
  • Komunikativnost
  • Misaonost
  • Skoncentrisanost
  • Udubljenost
  • Radoznalost
  • Fleksibilnost
Kreativnost u radu kao posledica različitosti svakog pojedinog slučaja.
Obavljanje ovog posla podrazumeva strogo pridržavanje određenih vremenskih rokova i nekada uključuje rad sa zahtevnim klijentima.
Uloga menadžera rizika je da: obezbedi metodologiju za identifikaciju i analizu finansijskog uticaja gubitka na organizaciju, zaposlene, javnost i okruženje, ispita upotrebu realnih i isplativih mogućnosti za uklanjanje rizika, pripremi budžete za upravljanje rizikom i osigura i alocira troškove šteta, pbezbedi uspostavljanje i održavanje evidencije uključujući polise osiguranja, potraživanja i iskustva u gubitku, pomogne u pregledu ugovora

Odgovornosti menadžera rizika na projektu uključuju, ali nisu ograničene na: uključivanje zainteresovanih strana da identifikuju rizike, uključivanje zainteresovanih strana da procene rizike, pomoć vlasnicima rizika da razviju planove odgovora na rizik, uveravanje da vlasnici rizika prate rizike koji su im dodeljeni, osiguravanje da vlasnici rizika izvrše planove odgovora na rizik u odgovarajuće vreme, omogućavanje pregleda rizika i revizije rizika, rad sa Odeljenjem za rizik ili Odeljenjem za upravljanje rizicima preduzeća, ako ih ima, kako bi osigurao da su procesi rizika usklađeni sa politikom rizika organizacije
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.