Baza zanimanja

Bankarski/a službenik/ca

Poslovi zaposlenih u bankama su veoma raznoliki i uglavnom determinisani položajem pojedinca. Zaposleni u ekspozituri banke proveravaju stanje novca u trezoru, kontrolišu iznose uplata i isplata, proveravaju čekove i pomažu kolegama na šalteru prilikom davanja informacija klijentima. Zaposleni u bankama u poslovnicama uglavnom popunjavaju ugovore o kreditu, kontrolišu namjensku upotrebu kredita, obračunavaju i naplaćuju kamatu, otvaraju i vode račune klijenata, vode evidenciju i arhiviraju ih itd.

Posao bankarskih službenika je različit po složenosti, u zavisnosti od radnog iskustva potrebnog za obavljanje određenih poslova i odgovornosti koje sa sobom nosi.

Početnik obično preuzima jednostavnije zadatke, kao što je sortiranje pošte i odgovaranje na pitanja telefonom. Evidentira kreditne, gotovinske i čekove transakcije unutar banke. Koristi lični računar.

Bankarski službenik radi sa strankama. Uređuje gotovinske naloge i zaduženja. Otvara i zatvara bankovne račune za klijente. Neki službenici na šalterima banaka obavljaju redovne gotovinske transakcije.

Sticanjem radnog iskustva, bankarski službenik može postati glavni blagajnik, koji vodi računa o preciznom evidentiranju dnevnih transakcija. Neki rade u deviznom odeljenju, gde se bave devizama i putničkim čekovima i daju savete o osiguranju. Plaćaju u inostranstvu u ime klijenata i daju informacije o mogućnostima na stranom tržištu.

U nekim bankama, viši službenik koga je stranka ovlastila kupuje i prodaje akcije, organizuje bezbedno skladištenje dragocenosti i osigurava da stranke ponude adekvatnu sigurnost za bankovni depozit. Često radi kao nadzornik.

Iskusni visoki funkcioneri sarađuju sa rukovodiocima u pripremi izveštaja, analizi bilansa i pregovaranju sa strankama. Upozoravaju na povoljnu prodaju i tržišne prilike.
Banka
Kursevi engleskog jezika, obuke za rad na računaru, licenca za posao zastupnika u osiguranju (nije neophodno)....
do 6 meseci
do 48 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
  • Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
  • Administrativne
  • Analitičko razmišljanje
  • Veština rada pod pritiskom
  • Timski rad
  • Komunikativnost
  • Skoncentrisanost
  • Udubljenost
  • Savesnost, odgovoronost
Mogućnost upoznavanja velikog broja klijenata i saradnika.
Rad sa ljudima može biti izazovan.
Službenici u banci mogu biti i ljudi sa završenom srednjom ekonomskom školom, mada prednost imaju osobesa višim obrazovanjem.
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.