Baza zanimanja
Direktor/ka marketinga
Direktori marketinga pripremaju i vode celu marketinšku delatnost (pripremaju strategije marketinga, istraživanje tržišta, razvoj proizvoda ili usluge, politiku cena, prodaju, reklamu, promociju, odnose s javnošću itd). Njihov je zadatak pre svega razvijanje strategije marketinga. Pritom sarađuju s rukovodiocima specijalizovanih službi za razvoj proizvoda i istraživanje tržišta. Predviđaju potražnju proizvoda ili usluga vlastitog preduzeća. Istražuju (identificiraju, opisuju) potencijalne potrošače na polju široke potrošnje ili industrijske potrošnje (druga preduzeća, vlada i sl.). Rezultati njihovih istraživanja jesu opisi potrošača u svetlu važnih svojstava kao što su: vrsta naselja u kom potrošači žive, područje, dob, prihodi, životni stil i sl.
Direktori marketinga vode i politiku cena proizvoda. Glavni je cilj pritom odrediti najprikladniju cenu kojom će se, uz maksimalno zadovoljstvo potrošača, ostvariti što veća dobit preduzeća. Direktori marketinga rade sa menadžerima propagande i promocije kako bi najbolje promovisali proizvode i usluge svoje kompanije te kako bi privukli potencijalne potrošače. Oni upravljaju i poslovima same prodaje. Organiziraju akcije unapređenja prodaje. Organiziraju i različita takmičenja i nagradne igre.
Direktori marketinga održavaju veze sa dobavljačima i distributerima. Prate podatke o prodaji koju prikupljaju njihovi zaposleni da bi odredili potencijale prodeaje i potrebe za određenim proizvodom. Oni upravljaju propagandom prilagođujući je motivima kupovine, a kako bi povećali prodaju roba i usluga. Važno je stoga da imaju stalni pregled stanja na tržištu i među potrošačima.
U velikim firmama s većim brojem proizvoda direktor marketinga nadgleda regionalne i lokalne menadžere prodaje i njihove podređene. U manjim firmama koja nemaju vlastite reklame i istraživanja direktor marketinga predstavlja vezu između preduzeća i promotivne ili reklamne agencije. S njim se sklapaju ugovori za obavljanje poslova s ovog područja. Voditelj marketinga nadgleda osoblje koje je zaduženo za promociju.
Direktori marketinga vode i politiku cena proizvoda. Glavni je cilj pritom odrediti najprikladniju cenu kojom će se, uz maksimalno zadovoljstvo potrošača, ostvariti što veća dobit preduzeća. Direktori marketinga rade sa menadžerima propagande i promocije kako bi najbolje promovisali proizvode i usluge svoje kompanije te kako bi privukli potencijalne potrošače. Oni upravljaju i poslovima same prodaje. Organiziraju akcije unapređenja prodaje. Organiziraju i različita takmičenja i nagradne igre.
Direktori marketinga održavaju veze sa dobavljačima i distributerima. Prate podatke o prodaji koju prikupljaju njihovi zaposleni da bi odredili potencijale prodeaje i potrebe za određenim proizvodom. Oni upravljaju propagandom prilagođujući je motivima kupovine, a kako bi povećali prodaju roba i usluga. Važno je stoga da imaju stalni pregled stanja na tržištu i među potrošačima.
U velikim firmama s većim brojem proizvoda direktor marketinga nadgleda regionalne i lokalne menadžere prodaje i njihove podređene. U manjim firmama koja nemaju vlastite reklame i istraživanja direktor marketinga predstavlja vezu između preduzeća i promotivne ili reklamne agencije. S njim se sklapaju ugovori za obavljanje poslova s ovog područja. Voditelj marketinga nadgleda osoblje koje je zaduženo za promociju.
Različite vrste kompanija...
- Fakultet za informatiku i računarstvo (Univerzitet Singidunum)
- Fakultet organizacionih nauka (Univerzitet u Beogradu)
- Fakultet za strateški i operativni menadžment (Univerzitet Union Nikola Tesla)
- Fakultet tehničkih nauka (Univerzitet u Novom Sadu)
- Ekonomski fakultet (Univerzitet u Beogradu)
- Fakultet informacionih tehnologija - FIT (Metropolitan univerzitet)
Obuke i kursebi u oblasti marketinga
Razne aktivnosti u sferi marketinga - oglašavane na internetu, dizajn veb portala, prodaja proizvoda, promovisanje portala i slično...
do 6 meseci
do 48 sati nedeljno
Radno vreme je fleksibilno.
- Liderske (veštine vođstva)
- Pregovaračke
- Komunikacijske (veštine međuljudske interakcije)
- Organizacione
- Kreativno razmišljanje
- Veština rada pod pritiskom
- Timski rad
- Komunikativnost
- Misaonost
- Radoznalost
- Savesnost, odgovoronost
- Fleksibilnost
Mogućnost da se utiče na poslovanje firme i kreiranje poslovnih politika. Upoznavanje raznih zanimljivih ljudi, stalni kontakti sa njima. Sam posao uvežbava da se na stvari gleda iz perspektive drugih ljudi. To je vrlo korisna osobina i za privatni život.
Česta putovanja.
U ovom poslu ima mogućnosti za napredovanje.
Uzimajući u obzir promene na tržištu rada, za ovo zanimanje će biti posla za 5 narednih godina.